Kristallen den fina

Jag och Joakim har länge suktat efter en kristallkrona. Vi vill ha den över vårt matbord i ek. Jag har kollat Blocket, Tradera och även varit på några loppisar runt omkring. I onsdags var min mormor på Erikshjälpen här i stan och då fanns det två kristallkronor där. Så i morse köade (!) jag och Bettan kl 9.30 inför öppnandet kl 10. Folk, idag inklusive jag själv, är ju inte riktigt kloka… När de öppnade så utbröt kaos, alla skulle in samtidigt och ta vagnar och korgar och hinna först. Vad jag gjorde?? Jag sprang! Herregud, jag borde väl inte berätta sånt här… Hur som helst så hängde den där. Vår kristallkrona!

 img_3639.jpg

Den är så fin och vi är mycket nöjda. Efter upplevelsen på Erikshjälpen åkte jag och Bettan iväg på 50 minuters spinning. Nu sitter jag i soffan och myser framför min kristallkrona med en påse godis. En härlig lördag!

~ av bredablick på 26 januari, 2008.

5 svar to “Kristallen den fina”

  1. Du fick mig att få ett riktigt gott skratt, hade ju inte hunit in före du stog och höll i kristallkronan. sprinnga gjorde du helt rätt i, för fin det är den.

    Ha nu en mysig kväll och njut av godis påsen =)
    Och tack för en trevlig start på dagen.

    Kram kram

  2. Tur att du sprang, för annars hade nån annan norpat den framför näsan på dig! Jättejättefin! Och du, ska man göra fynd på Erikshjälpen så måste man både köa och vara lite galen! Ungefär som med Ullared : )
    Ha nu en fortsatt trevlig helg. Själv skulle jag göra MASSOR idag…vad har jag gjort hittills? Handlat mat, jiiihaaa vad duktig jag är. Inte.
    KRAAAM

  3. Jättefin!!
    Skulle vilja ha en i badrummet….över min jacuzzi där även min vita vilstol med inbyggd massage står!! Eller vänta…det var nog det badrummet jag såg i Elle Interiör….
    trevlig godipåse!
    Puss

  4. Åh vad fin!!!!

  5. Härligt! Jättefin!

Lämna en kommentar