Vi är på gång

Vi fixar och donar inför flytten. Hittills har vi packat 11 kartonger, bion är nästan helt nedmonterad och fönstret i bion är putsat. Vi har sålt en del möbler på Blocket och vi har slängt och rensat mycket.

Vi ska ha en fondvägg i sovrummet. Eller sannolikt tre-fyra våder enbart bakom sängen, alltså inte en hel vägg. Jag har försökt ladda upp en bild men det här (/%”%)=(# programmet gör inte som jag vill… Så det blir ingen tapetbild ikväll.
Sovrummet ska i alla fall ha en touch av orienten och ”tusen och en natt” med tunga sammetsgardiner i guld och vinrött och överkast i blankt vinrött. Omtag med tofsar till gardinerna och bruna, vinröda och guldiga kuddar till sängen. Allt detta är redan inhandlat till kraftigt rea-pris. Ordinarie pris på gardinerna var 598 kr för två längder och vi gav endast 169 kr!

Jag har en MAKALÖS träningsvärk i benen och rumpan. Det gör ont att gå. Att stå. Att sitta. Vad härligt :-) 

~ av bredablick på 31 januari, 2008.

3 svar to “Vi är på gång”

  1. Konstigt, jag har en kvinna som ligger i sängen och gör läten som ”ååååååååh! jag har sån träningsverk” och ”aaaaaah, det gör lite ont här och var”
    :)

    Men men, duktiga är ni :)

  2. Att känna träningsvärk är nästan lite beroendeframkallande, för då känns det liksom hur mycket nytta träningen gjort :D Jag har också kommit igång att börja gymma och jäklar så gött det är!
    Låter som att det kommer bli ett riktigt vackert sovrum!

  3. Det där orientiska fick mig osökt att tänka på din magdans. Passar ju perfekt till sovrummet det med ;) :D

Kommentera

 
