Narkoman

Japp. Jag har trillat dit. Jag är beroende. Jag har blivit narkoman. Jag heter Malena och jag är träningsnarkoman. Av två skäl. Dels för att träningen i sig är rolig och skön. Att pressa mig, att lyfta tyngre, att springa fortare och att svettas och bli riktigt trött. Dels för känslan efteråt. När man nyduschad sitter i soffan och är så skönt nöjd och trött i kroppen. Och alla bieffekter såsom fungerande mage, frånvaron av stel och ond nacke, mindre huvudvärk för att nämna några!
Idag har jag tränat sönder mina biceps. Det är så roligt att träna armar! Jag körde också framsida ben samt vader. Och så cyklade jag 19, 5 km. Det tog 40 min. Igår cyklade jag 21,5 km på 45 min. Just nu är cykling roligare än löpbandet. Det värsta är att det är hårt tryck på cykeln. Man får liksom springa och passa och hela tiden snegla för att få tag i den. Drygt.

~ av bredablick på 5 februari, 2008.

4 svar to “Narkoman”

  1. Finns värre saker att trilla dit på :-D Jag tycker du är duktig jag! heja!

  2. Ta de lugnt………., du måste lära dig var gränserna går, men du är ju klok och faktiskt ganska vuxen också ( hihi)
    Älskar dig!
    Kram

  3. jag är också narkoman….godisnarkoman!
    tycker också att du är duktig men jag håller med mamma-eva; ta det lugnt!
    Puss & kram

  4. Dessutom har du ju ett PU (Puttes Upptåg)att jobba mot! ;)
    Slit hårt, men inte ihjäl dig!! :)

Kommentera

 
