Onsdag

Idag har vi haft friskvårdsdag med jobbet. Vi började på ett av Värnamos få hotell med en stadig frukost. Sedan transporterade vi oss ut i skogen där vi har gått en slinga på 10 km. Jag ville öka träningseffekten lite mer så jag har haft packning på ryggen på 10 kg. Rundan tog 1 timme och 45 minuter i ”arbetskamratstempo”. Jag måste ändå säga att vi höll ett raskt tempo. Väl tillbaka till bilarna var vi lite för tidiga för lunch så vi gick en bit till. Sammanlagt gick vi i 2 timmar och 10 minuter. Till lunch serverades grekisk buffé. Grekisk mat tillhör mina favoriter. Nu är jag mätt, nöjd, lite trött i ryggen och benen och har träningsvärk från gårdagens träning. Snart kommer min kära make hem och då ska jag nog vila en timme på hans arm. Livet är underbart…

~ av bredablick på 13 februari, 2008.

Kommentera

 
