Rygg

Idag har jag gett ryggen en riktig genomkörare. Övre rygg, skuldror och även axlar. Det blev 12 set rygg fördelat på 4 övningar och 12 set axlar, också på 4 övningar. Jag behöver verkligen träna den delen av ryggen. Även nacken behöver stärkas. Jag tror mig nu, vid snart 34 års ålder, kunna känna igen min migrän. Jag tror att jag har två olika former av migrän, eller snarare migrän beroende på två olika orsaker. En variant är ärftlig-hormonell och den lindras bra av den förebyggande medicinen jag äter. En annan variant är kopplad till spänningar och ont i nacke/axlar och den lindras sannolikt enbart av starkare nacke, axlar och rygg. Så motivationen till rygg-nacke-axel-träning är hög!

~ av bredablick på 13 mars, 2008.

Ett svar to “Rygg”

  1. Skönt att höra att det finns något som hjälper! Bra jobbat!!

    Kom på, appropå string-hyllor så finns det på fabrik 19 i tibro. Massa härliga färger. Helt nya då så klart. Kanske kan vara något om du vill ha fler?!?

    slog mig att ni åker väl snart? Skulle ni inte till Paris över påsk? Fy va gött. Garanterat riktigt vårväder!

    Kram till er båda!

Kommentera

 
