Nina och Arnold

Innan jag skulle köpa min hund Moltas så dammsög jag nätet på fakta och bilder om Golden retrievers. Jag hittade då en tjej, Nina som bodde långt, långt upp i landet. Vi började maila, hon skulle nämligen också köpa just en Goldenvalp. Något år senare träffades jag och Nina på ett hundläger i Stockholm. Vi har sedan dess hållit kontakten, mer eller mindre. Läst varandras dagböcker, skrivit i varandras gästböcker och på så sätt följt varandras liv.
Nina har vandrat i Fjällräven Classic, imponerande och avundsvärt. Nina har skaffat sig nya hundar, tränat duktigt och fått pris på jaktprov. Nina har också separerat och träffat sitt livs kärlek, sin själsfrände, Arnold. Nina och Arnold slåss idag mot Arnolds akuta leukemi. De för en beundransvärd kamp fylld av kärlek och livsglädje men också sorg, ovisshet och svåra plågor.
Idag skriver Nina ett tänkvärt inlägg som jag tycker ni ska läsa. Jag tycker också ni ska skriva en kommentar till dem båda. De är mycket glada i att höra av sina läsare och kommentarer i bloggen under sjukdomens gång har betytt mycket för dem. Jag är ”hos dem” varje dag och många är gångerna då jag skrivit med tårarna trillandes.

Ta hand om er, njut och var tacksamma för era nära, kära och livet!

~ av bredablick på 11 april, 2008.

Kommentera

 
