Present

Inför sitt tre-års-kalas ringer Gustaf upp sin faster Mallan (dvs undertecknad).
– Hej Mallan, har du paket till mig?
– Hej Gustaf, ja jag har ett paket till dig.
– Är det ett stort paket eller ett litet paket?
– Det är ganska stort och det är tungt.
Tyst i luren länge.
– Men Mallan… Jag är stark!

gustaf kalas

~ av bredablick på 28 juni, 2008.

2 svar to “Present”

  1. Hej!
    Du tyckte ju att Fototriss lät som en kul idé när jag hade min enkät i början av veckan. Och nu sätter det igång, ifall du vill och vara med =)

    Jag har startat en särskild blogg för det och där kommer jag att lägga upp det första temat i morgon, eller idag är det väl snarare eftersom klockan passerat tolv… Info om hur det går till finns på bloggen. Välkommen dit!

  2. Ha-ha! Underbar bild och ännu härligare dialog! Fin blogg du har!!! :-)

Kommentera

 
