Tänk er…

En varm dag, solen skiner. Massor och åter massor av folk. Alla ler och är på bra humör. Uteserveringarna är proppfulla och mat och dryck flödar. Det ligger en spänning i luften. Du kan nästan ta på stämningen. Löpsedlarna skriker ut succén från igår. Folk nynnar med i uteserveringarnas musik. Du hör de kända refrängerna och förväntningarna rusar i höjden. En del har redan börjat gå mot arenan. Utanför arenan är stämningen om möjligt ännu högre med musikanter och köbildningen. Kl 21 är det skrivet på biljetten. Och vi har sådana biljetter!!! Jag får gåshud och blir tårögd när jag skriver dessa rader (kanske lite överdrivet men jag kommer från en känslosam familj…).

Som The Boss själv säger:
”Put on your best dress baby
And darlin’, fix your hair up right
Cause there’s a party, honey
Way down beneath the neon lights
All day you’ve been working that hard line
Now tonight you’re gonna have a good time”

~ av bredablick på 3 juli, 2008.

6 svar to “Tänk er…”

  1. NJUUUUUT och ha såååå trevligt!!

  2. Vädret ser ju ut att bli toppen. Hoppas också att ni får bättre ”grannar” än de vi hade sist. (Rätt uppenbart att jag inte så stor Bruce-fan när det jag minns mest är de där överförfriskade människorna… fy!)

  3. Häftigt!!! Hoppas ni får en riktigt rockig kväll!

  4. Tjingeling gumman!

    Ja jag ser verkligen fram emot ikväll, ska bli så himla härligt! Förra gången var magisk och jag tror inte mindre om den här kvällen!

    Men att du messar är tyvärr ingen idé (OM jag inte fixar tele idag, du kan ju testa) Jag har nämligen lyckats med konststycket att tappa mobilen i golvet. Bye bye telefon. Suck.

    Kramelikram

  5. Hoppas att du/ni fick en trevlig kväll med The Boss!

  6. Ooooh vilken upplevelse!!!
    Måst varit helt fantastiskt!!
    puss

Kommentera

 
