Hur vågar hon??

Jag sitter och surfar i soffan, hör Fluffans bjällra och ser henne sedan komma in i vardagsrummet med något i munnen. Jag ropar:
– Jocke, Jocke, nu har hon tagit en fågel igen. Ta henne!
Jocke tar fatt i henne i hallen och är tyst en stund. Han tittar sedan på mig med stora ögon och säger:
– Sitt kvar Mallan, du behöver inte se detta.
– Nä, vad är det nu??
– Mallan, hon har en groda i munnen.

Ridå. Ni som känner mig vet vad jag känner för grodor.

~ av bredablick på 30 augusti, 2008.

7 svar to “Hur vågar hon??”

  1. säger bara Herrejävlar!!!
    Mina tankar går till dig i denna svåra stund ;)
    PÖSS

  2. Usch! Fast jag hade faktiskt varit glad om någon av våra missar hade jagat nåt. Det finns alldeles för många möss här! Usch!

  3. >>Jenny: Tack för ditt stöd. Du och jag har ju utkämpat en och annan grodmatch under åren…
    >>Jo: Fast det är bra vidrigt. Fåglar och nu även grodor. Det är tur för henne att hon är söt…

  4. Vilket trauma så här på lördagen!! Men hon är ju bara en jättesöt kissekatt som inte alls är något rovdjur….!!!
    Grannens katt tar kaninungar…det är inte så kul det heller faktiskt!!!

    Kram på dej!

  5. Det är ju alldeles tillräckligt illa ur rent estetiskta skäl, att hon drar in grodor till sin kära matmor, men sen jag kan inte heller låta bli att undra; vad i alla världen tänkte hon HA den till? Knappast äta….eller? I så fall tycker jag att ni ska börja ge henne lite mera mat :D
    Kram

  6. Hon är speciell den där Fluffan, det har ju din bror (min man) alltid sagt ;) :D

  7. Hahaha
    Sen till något helt annat som jag inte tror jag skrivit men tänker på varje gång jag kikar in hit; det är så himla snyggt med din svarta blogg, bilderna blir liksom ännu mer ‘wow’
    Och till något åter igen helt annat; skulle inte ni skaffa flat till sommaren?

Kommentera

 
