Vilken helg!

Den här helgen har bara försvunnit. Det har gått i ett med start i fredags med kvällskalas hos min yngsta bror. Mycket god mat och tårta till efterrätt. Vi ägnade oss åt Wii Sports, främst bowling. Hur roligt som helst. Extra kul var att team PRO (mamma och pappa) regerade! Vi tog en härlig och varm promenad hem på natten. I lördagsförmiddag körde vi till Skövde där jag och Joakim passade barnen på kvällen. Småbarnsföräldrarna var ute på galej. Passningen gick bra förutom att faster Mallan tvingade på Elsa fel blöja. Och på fel håll. För en stund var vi rejäla ovänner men det löste sig. Vi torkade tårarna och mös tillsammans i soffan till Bolibompa. Barnen somnade hur lätt som helst och jag och Jocke slappade framför tv:n. Idag tog vi svängen om Ikea på vägen hem och inhandlade de sista ramarna till vår bio. Lite husgeråd och andra nyttigheter blev det också. Nu är jag trött och tanken på jobb i morgon skulle kunna få mig att tjuta högljutt.

~ av bredablick på 7 september, 2008.

3 svar to “Vilken helg!”

  1. Hej gumman!
    Ja, jag förstår att det känns motigt. Det gör ju nästan alltid det när man varit iväg hela helgen… Men det brukar gå när måndagsmorgonen väl kommer…
    KRAM min vän!

  2. Tjut inte , det tar sååå mycket energi , spara den till bättre saker!
    kram på er

  3. Blöjhistorian är underbar! Jag är så imponerad av att du lyckades! Det är ingen liten bedrift att lyckas med något sådant på den där bestämda lilla damen. :)

    Och du, RING (du vet vem) IMORGON! ;)
    Puss å kram

Kommentera

 
