Träning rygg

Idag har jag kört ett rejält ryggpass på gymmet. Rygg och baksida axel. Det var ett tag sedan jag körde rygg pga slarv förra veckan. Fast vila är bra! Jag var stark och kunde öka i alla övningar. Ryggen är härligt öm redan.

Igår avled Arnold. Hans tappra kamp mot cancern är över. Alla mina tankar går idag till Nina. Jag lånar några tänkvärda ord från min kusins sambo Carin; ”Försök att ta tillvara på allt gott som livet ger, se det stora i det lilla så att guldkornen blir fler.” Precis så levde Nina och Arnold under det år han var sjuk. Deras historia, full av liv och glädje men också outgrundlig sorg, går att läsa här.

~ av bredablick på 8 september, 2008.

3 svar to “Träning rygg”

  1. God morgon!
    Mycket tänkvärda ord, trist bara att man tänker på dem när något så här tråkigt och tragiskt händer och inte för jämnan.

    Vad flitig du är med träningen, härligt!

    Ha det gott!

  2. så ledsamt att Arnold inte klarade sig! Var inne på sidan och såg bilden på honom från den 19/8 och slogs av hur pigg han såg ut att vara då… fy fan för alla jävla sjukdomar! Tänkte gjort en god gärning och anmält mig till Tobiasregistret men insåg att jag är för gammal… man måste vara under 30!! Ja vad kan man säga…

    kram till dig

  3. Usch och fy.

Kommentera

 
