Farbror Doktorn

Idag tog tålamodet och orken slut och jag gick till doktorn. Dock ingen farbror. En ung kille, säkert 5-8 år yngre än mig. Herregud, hur unga är de idag alt herregud, hur gammal är jag? Han fastnade i alla fall för att jag den här gången har så förgrymmat ont i och runt vänsterögat. Lite svullen kring ögat, grumlig, kliande känsla i ögat. Undersökningen resulterade i en remiss till ögonkliniken. Första lediga tid var i morgon kl 8 fast han ville egentligen att jag skulle åkt dit i eftermiddag. Jag var tvungen att lova att vid minsta försämring söka akuten. Teorin är en inflammation på synnerven. Men eftersom själv är bäste dräng så tror jag han har fel. Jag tror det är någon migrän-huvudvärk-variant trots allt. Nu, i skrivande stund, är det dock bättre. Mycket bättre.

~ av bredablick på 2 oktober, 2008.

9 svar to “Farbror Doktorn”

  1. Men usch! Låter inget vidare. Du och jag har en riktigt dålig vecka båda två vad gäller hälsan. :-)

  2. Bra att du kom iväg till ”farbror” doktorn. Bättre att kolla sig en gång extra än en gång för lite.

    Kram

  3. Det bar bra att du tog dig till doktorn tycker jag, hoppas att han har fel och att du mår bättre så snart som möjligt.

    Kram

  4. Bra gjort! Nästa gång får du lov att söka hjälp tidigare. Hoppas att det bara blir bättre och bättre nu då!
    Du får uppdatera oss imorgon efter besöket

  5. Vi är gamla……
    men ack så snygga!!!!!!! (SKÄMTAR lite men det vet jag ju att du förstår men känner att jag måste förtydliga mig lite….för alla andra…)

    Bra att du sökte läkarvård!!
    Ibland måste man söka hjälp!!!

    Jag saknade dig på Q-träffen och hoppas att att vi snart ses!!!
    Sköt om dig och LYCKA TILL VID MORGONDAGENS LÄKARBESÖK!
    KRAM JENNIE

  6. Skönt att hitta en som tog det på allvar! Oavsett om han har rätt eller inte så är det ju ett steg på väg. Att någon lyssnar!
    Sköt om dig!
    KRAM

    PS. och vi är INTE INTE gamla! Det är doktorerna nuförtiden som är såååå unga. Japps så är det!

  7. hoppas att du får hjälp idag och jag hoppas att du har rätt och inte han!

    Var på akuten igår med alice och den läkaren var nog 14 år…. så NEJ det är inte vi som är gamla utan doktorerna som gått direkt från mellanstadiet till läkarlinjen!

    puss!

  8. Var du tvungen att skicka den där Mr till västkusten?? tre dagar i rad har jag haft besök av honom. HUR tar vi knäcken på honom innan han tar kål på oss?

  9. Ska vi bilda en pakt och mota bort den där Mr Migrän en gång för alla?! Han gör skit för tillräckligt många nu faktiskt!! och dessutom alldeles för ofta.

    Tänker på dej och hoppas det går bra idag hos farbror ögondoktorn!! kram kram kram

Kommentera

 
