Ruinerad

Njae, kanske inte helt ruinerad men fattigare. Besöket hos farbror doktorn i går kostade 150 kr. Ok, fine. Besöket på ögonmottagningen idag kostade 300 kr. What?? Läkarbesök baserat på remiss trodde jag var gratis så att säga. Det är ju en förlängning på det första läkarbesöket. Det var ju inte jag själv som ville till ögon. 450 kr på två dagar och jag vet inte mer än vad jag visste innan det första läkarbesöket. Ont och dyrt, det blir inte sämre än så va?

Jag var och tränade innan. Så skönt! Körde basövningar för axlar och rygg med ganska lätta vikter. Tog i så där lite lagom. Nu mår jag bra och ser fram emot en härlig helg!

~ av bredablick på 3 oktober, 2008.

3 svar to “Ruinerad”

  1. Vad ”trist” att de inte hittade nåt! Men bra att du gick till ögonläkaren ändå. Ögonen ska man vara rädd om! :)
    Hoppas att din migrän håller sig borta under helgen och att den blir fin!

  2. Huvudsaken är att du mår bra. Då är pengarna bara en världslig sak. Och småpengar egentligen!
    Njut nu av helgen och va rädda om varandra!

  3. Det är inte roligt att lägga pengar på sådana tråkig heter. Skönt att du mår bättre.
    Kram

Kommentera

 
