Nässelfeber

Gode gud säger jag bara. I kväll har jag haft nässelfeber. Efter att jag kom hem från gymmet så började det klia i nacken. På en kort stund, typ 10 min så var mina armar, nacke, mage och lår täckta av otäcka rödaktiga utslag som kliade som %/€”)(?%#&/. Hur obehagligt som helst. Klådan var verkligen intensiv. Efter ett par timmar började det lägga sig och nu syns utslagen knappt. Jag fick en allergitablett av mamma så klådan släppte också ganska snabbt. Riktigt vidrigt.

Träning: 45 minuters intervaller på crosstrainer.

~ av bredablick på 8 oktober, 2008.

4 svar to “Nässelfeber”

  1. Men herregud. Vad är du allergisk mot?
    Usch och fy.
    Skönt att höra att du mår bättre i övrigt i alla fall.

  2. Men uschanimej vad läbbigt!

  3. Yäk… Skönt att det gick över såpass snabbt i alla fall. Inte kul med kli, inte. Annars tränar du och står i ser jag. Härligt. Åtminstone efteråt. Apropå det där vi diskuterade med vikter (lätta eller tunga) så tyckte sjukgymnasten att jag skulle bara löjligt lätta eller inga vikter alls i en övning. Jag sade att jag nog gör den hemma då, för det ser nog lite konstigt ut på gymmet? Eller? :D
    Kram

  4. Det låter inte direkt trevligt, inte roligt med hysteriskt kliande. Skönt att det räckte med allergitabletter.

Kommentera

 
