Tandläkaren

orkide2

Idag har jag gjort något som jag verkligen avskyr. Jag har varit hos tandläkaren och lagat ett hål. Jag är lite rädd för tandläkaren. Eller ja, jag är ju inte rädd för Annika som min tandläkare heter. Hon är pålitlig och skulle inte hoppa på mig eller så. Jag har helt enkelt gammal hederlig tandläkarskräck. Men idag gick det så himla bra. Och jag är så glad! Sedan att det till råga på allt kostar en smärre förmögenhet behöver vi ju inte prata om…

orkide1

Efter tandläkarbesöket gick jag till gymmet och körde ben med fokus på baksidan. Det blev ett bra pass och benen darrade rejält i trappan upp från gymmet. Sedan träningen igår har jag redan rejäl träningsvärk i ryggen och baksida axlar. Skönt!

~ av bredablick på 14 oktober, 2008.

6 svar to “Tandläkaren”

  1. Tandläkarbesök är aldrig trevliga verken för mun eller plånbok. Ett nödvändigt ont rent ut sagt. Kram på dig, du var duktig som gick dit.

  2. Det låter som om du och din bror delar samma rädsla. Han var oxå där och lagade ett hål i förra veckan. Han har ytterligare ett till som han ska tillbaks och laga. Men även han var positivt överraskad som tur var.

  3. Jag har också lite tandläkarskräck.. Gillar inte alls att lägga sig i den där stolen och ”slappna av”. Slappna av min rumpa, det är ju stört omöjligt med den där borren eller vatten-sprutar-saken i munnen!

  4. Skönt att få det fixat även om det känns ruttet att behöva betala för eländet också ;-)

  5. Jag har aldrig haft tandläkarskräck, men man har ju inte sett fram emot det direkt….förrän nu, haha, min tandis här nere är härligt godis för ögonen! ;)

  6. Jag har några tandläkarbesök framför mig, vilket inte är trevligt för en students plånbok, men det är i alla fall mitt enda bekymmer när det gäller tandläkare.

    Jag brukar somna i tandläkarstolen. Tack och lov inte pga. förlamande rädsla, utan för att jag är avslappnad och blir trött. Bedövningen brukar jag också hoppa över, så slipper jag att bli halvt ansiktsförlamad flera timmar efteråt.

    (Det brukar inte vara populärt när jag berättar det här – speciellt inte bland människor som inte trivs hos tandis.)

Kommentera

 
