Fluffan är hemma igen

Telefonen ringer. En äldre herre frågar:
– Har du en svart katt?
– Ja, jo, svarar jag frågande.
– Ja hon är är nämligen här hemma hos mig. Jag bor i 4B (vi bor i 4E) och hon har varit här i trappuppgången i natt.
– Ok, jag kommer bort.
Jag och Jocke går bort och mycket riktigt, där sitter hon på herrns vardagsrumsgolv som om det vore det mest naturliga världen??! Och vi som har sett henne häromkring, varit ute och letat och lockat och ropat. Varför har hon inte kommit hem?

Hur om helst är hon hemma nu och verkar må bra. Just nu äter hon ute i köket och smaskar så det hörs ända hit.

~ av bredablick på 20 oktober, 2008.

9 svar to “Fluffan är hemma igen”

  1. Nu kan jag ju sova gott!

    Natti natti

  2. Tack och lov!
    Busiga kisse som gillar äldre herrar *blink blink*

  3. Om det nu går så ter hon sig ännu lite märkligare nu………
    Vi har ialla fall sovit inatt , tack för det!

  4. Skönt att hon kom hem igen! Även om hon tog en knasig omväg

  5. Åhhh så skönt! Lilla Fluffan då att skrämmas så!

  6. Hurra! :D Gud vad skönt att hon är hemma och har det bra! Klappa Fluffan så gott från mig! :)

  7. Åh vad skönt att hon är hemma igen! Skumt att hon varit så nära o ändå inte kommit hem? Men det är ju lite typiskt katter att de alltid gör som de själva vill… :-)

    Vi måste ta den där promenixen snart också! och jag har ju fortfarande gratisträning att erbjuda dig! Det kom lite annat emellan i mitt liv bara… :-)

  8. Nämen lilla knas-Fluffan! :D Vad skönt att hon äntligen är hemma!

  9. Skönt att höra men nu tror jag minsann att det är dags för husse och matte att lära fröken om fula gubbar och Sheba. (kanske även om blommor och bin..man vet ju aldrig vad hon har haft för sig :)

Kommentera

 
