Hyacint och lussekatter

Äntligen advent. Vad mysigt med alla tända ljus överallt. Jag pyntar för jul direkt. Allt som ska fram ställs alltså fram nu till advent. Tomtarna är i år samlade på stringhyllan i köket. I övrigt gäller ett försök till ett sobert och stiligt julpyntande. Den vita hyacinten blev fin i loppisfyndet från Glimma glasbruk.

hyacint1

hyacint2

Jag och Joakim äter på tok för många lussekatter och pepparkakor och tränar alldeles för lite. Inte bra. I morgon måndag får det bli ändring på den fronten. Och det lär det bli vare sig vi vill eller ej. Första satsen lussekatter är nämligen redan slut…

~ av bredablick på 30 november, 2008.

4 svar to “Hyacint och lussekatter”

  1. Där passade hyacinten jätte bra tycker jag. Vi ses ikväll, då kommer jag med riset :P
    Tycker ni gör rätt i att gotta er med lussekatter och peppar kakor, det är ni värda.

    kram kram

  2. Jahaja,då ska vi baka snart igen förstår jag.
    Adventskram på er!

  3. :) Jag skrev ett inlägg om pynt förut idag.. Jag pyntar nämligen inte allt/det sista förrän ett par dagar före julafton. Annars kräks jag på de till Lucia ungefär :)
    Vad fint det blev med hyacinten i den vita skålen! :)

  4. Så fint och juligt det var med hyacinten!
    Hoppas er första advent var mysig och avslappnad ända till mån morgon!

    Kramen

Kommentera

 
