Längtan efter jul

I år längtar jag massor efter julen, ledigheten, myset och framför allt familjen. Vet inte vad det är som gör att jag längtar extra mycket i år men det gör jag. Vi ska fira jul i dagarna i tre med början på julafton då mormor och morfar kommer till oss på julkaffe kl 11. Efter det ska vi hem till svärmor på jullunch. Kvällen ska vi fira hemma, själva. En ny erfarenhet som känns jättebra. Det blir eget litet julbord och sannolikt någon julfilm. På juldagen ska vi till Joakims pappa för middag och julklappsutdelning. Och slutligen på annandagen ska vi köra upp till Skultorp och fira med tomte och sova över.

~ av bredablick på 20 december, 2008.

3 svar to “Längtan efter jul”

  1. Ja va mysigt de ska bli! Jag jobbar både lillejulafton och julaftons kväll ( vi ska givetvis till er på fm.julafton) samt hela juldan men sen blir det jättetrevligt, hela familjen i Skultorp. Längtar!
    Kram på er båda!

  2. Håller med dig angående Julen! Första gången på många år som jag har riktig Julstämning!
    Vii har i många år pendlat mellan Olas föräldrar o mina på julafton, men nu är det slut med det. Hädnefter är vi alltid hemma! Såååå skönt!

    Kul lista va! Gör du likadant!

    Kramet!

  3. Och vi längtar efter er alla

Kommentera

 
