Mätt!

Idag började jag dagen med en rask, riktigt rask, promenad på 50 min tillsammans med Jennie. Perfekt start! Därefter 11-kaffe hos mormor med sju sorters kakor därav rubriken. Halva släkten visade sig vara där vilket var mycket trevligt. Jag träffade två morbröder som jag inte sett på länge! Verkligen roligt. Nu blir det slappt resten av dagen. Jag tror jag ska lägga mig och läsa en stund och kanske sova någon timme. Det är verkligen något jag njuter av. Att få ”vila middag” på helgen. (Jag låter som om jag vore 67 typ.)

Igår såg vi en riktigt bra film. ”A mighty heart” som bygger på verklighet. Jag är normalt inte vidare imponerad av Angelina Jolie men här gjorde hon en riktigt bra rollprestation. Rekommenderas varmt! Häromkvällen såg vi ”The Bucket List” och snacka om bra film! Ojoj, skådespelarna, handlingen, humorn och andemeningen i filmen, allt i världsklass.

~ av bredablick på 10 januari, 2009.

4 svar to “Mätt!”

  1. En annan film som är super är Gran Torino med vår gamla goda Clintan!
    kram

  2. En sån lördag då och då är inte fel ;) även om man låter som 67 när man vill vila middag =)

    Ha en härlig helg!
    Kramen!

  3. Mmmm…det är väl helt underbart att vila middag! Och jag tror dessutom att det är nyttigt. Att kroppen får en stund ”för sig själv” att ta hand om maten :-) Undrar om jag inte ska ta och testa det idag när det är söndag och allt :-)
    KRAM

  4. Å vad gott med farmor (läs mormor för dig) Astas fika!!
    Ta en liten ”nap” idag med!
    kram C

Kommentera

 
