Vad gör man inte?

Ja, vad gör man inte för sina syskonbarn? Gustaf och Elsa tyckte jag skulle ha fem diadem i håret, tofsar på sidorna, Bettans söndriga glasögon och att jag sedan skulle agera häst. Och då säger man ju inte nej…
häst

Idag har jag varit på gymmet och kört ett blandpass. Armar, korsrygg, mage samt en övning för axlar/nacke. Det blev ett bra pass och när jag kom hem blev det nyttig mat i form av kyckling och broccoli. Broccoli är underskattat tycker jag. Jag blir förvånad över att det är gott varje gång jag äter det. I morgon blir det ett nytt benpass. Det är med skräckblandad förtjusning jag tränar mitt benpass. Det är ju så tungt och jobbigt och renderar i en enorm träningsvärk. Jag har än idag, sju dagar efter förra passet känningar i vadmusklerna. Värken i lår och rumpa släppte igår.

~ av bredablick på 19 januari, 2009.

10 svar to “Vad gör man inte?”

  1. Hahahaha

    Orden… räcker inte till :D Makalöst kul

  2. Vilken bra moster/faster du är!

  3. Haha, du är ju helt underbar! ;) Snacka om toppenfaster!
    Håller med dig ang broccoli och Tack! Nu vet jag att jag inte är ensam om att inte fatta grejen med Winnerbäck ;)

    Kramen!

  4. Haha :) Vilken snäll faster/moster du är! Men vad gör man inte för sina syskonbarn? :) Jag hade med all säkerhet gjort detsamma för mina!

  5. Hahaha kolla Gustavs ansiktsuttryck!! Snacka om att han vet att han kan linda mallan runt sitt lilla finger….

  6. Hejhej!
    Tro det eller ej – jag har också ätit broccoli och kyckling idag. Till lunch. Funkar lika bra varje gång – dvs två-tre gånger i veckan…. Hårda bud så här efter jul :-0 Lax med ”Harry Kuvert” funkar också… de andra en till två dagarna :-)
    Det där med bilen och billigt var blott en dröm! Idag har vi bogserat den till en annan verkstad (och inte precis den billigaste i stan) där man ska se om man hinner titta på den på onsdag eller torsdag, sedan beställa delar och en grov gissning på prislappen är 7-8000 kronor. Tror du det är fullt på psyket, eller kan man få en plats där???
    Tack och lov för en pensionerad svärmor som inte behöver sin bil så mycket!!
    Kram

  7. Jag glömde… en helt underbar bild… Du borde blivit dagisfröken *puss* Men visst är det underbart att vara faster/moster och kunna skämma bort hejdlöst utan minsta tanke på några konsekvenser :-))

  8. Hoppla hästen!! Tycker du är riktigt snygg jag!! Tofsarna var ju nödvändiga, måste ju hålla i sig någonstans..och ett gott skratt fick jag ju på köpet!!

    Kram!

  9. Ha ha ha! Vilken häst! Vad gullig du är med dina syskonbarn! Mina barns faster skulle nog aldrig ställa upp på att va ”Häst”..hi hi! Fast å andra sidan skulle Tony det..Han brukar få vara Häst, Elefant, Kamel, ja..you name it..Akta ryggen bara! Kram, kram!

  10. Ha ha ha, du ser störtskön ut ju!!!!! Bara att ge upp när barnen vill leka!

    Kul!

    Kramet

Kommentera

 
