Tävling, storstad!

Engla har en tävling tillsammans med Airtours där man kan vinna en storstadsresa. Chansen att vinna är förstås liten men om man inte är med så är ju chansen noll. Alltså är jag med och önskar mig och min man en resa till Paris. Valet behöver å ena sidan inte förklaras närmare. Jag menar, vad är inte bra med Paris??! Å andra sidan har jag och min man en historia till Paris. Eller snarare en icke-historia. Allt började med att vi skulle gifta oss i Paris för två år sedan. Allt var bokat och klart och vad händer? Jo flygbolaget går i konkurs. Vi trodde länge att våra pengar skulle brinna inne varför vi planerade ett annat bröllop. Lagom till allt det var klappat och klart fick vi tillbaka pengar från konkursen. Vi bestämde då att vi skulle åka året efter, på vår första bröllopsdag. En jättebra idé och planer formades så sakteliga. I slutet av året får vi erbjudande från vår hyresvärd om drömlägenheten! Toppen förstås men inflyttningen var precis vid bröllopsdagen och vi kom inte iväg det året heller. Nu i slutet av april firar vi tvåårig bröllopsdag och vad vore väl bättre än att, tredje gången gillt, äntligen få komma iväg till Paris!

~ av bredablick på 8 februari, 2009.

Ett svar to “Tävling, storstad!”

  1. Såklart att detta blir året ni kommer till Paris!!

Kommentera

 
