Trevlig måndag

Jag hatar verkligen måndagar. Men idag är en ganska bra måndag trots allt. Jag har dock ont i benhinnorna på ena benet så någon träning har det inte blivit. Sovit dåligt i natt har jag också gjort. Detta sammantaget ledde till att jag hoppade gymmet helt och hållet idag. I stället har jag och min fina make legat under filten och tittat på film. Vi såg ”Patrik 1,5” och var bra den var!!! Varm, mysig och rolig. Bra skådespelarprestationer, en och annan klyscha men vad gör väl det. Den rekommenderas alltså varmt!
På jobbet just nu är det galet mycket. Jag måste jobba över flera eftermiddagar den här veckan och det inverkar alltid negativt på träningen. Så jag peppar mig själv redan nu att komma iväg till gymmet sent i veckan. Jag tränar ju annars ganska direkt efter jobbet, omkring kl 16, 17. I veckan kommer det blir mer kring kl 18, 19 men det får gå. Benen får dock vila hela veckan. Eller åtminstone till någon dag efter jag är helt smärtfri i benhinnorna. Vill verkligen inte att de ska börja krångla. Den där fina maken jag skrev om innan ska samåka i veckan så att jag kan ha bilen till jobbet i stället för att som vanligt gå. Nä, nu ska jag smörja benet med antiinflammatorisk kräm. Jag önskar dig en bra måndagskväll!

~ av bredablick på 16 februari, 2009.

7 svar to “Trevlig måndag”

  1. Aj aj, det är verkligen inte skoj med benhinneinflammation! Hoppas det går över snabbt, och att det lugnar ner sig på jobbet framöver!

    Kramen!

  2. Visst är det skönt att få en bra start på veckan. Hoppas dina ben blir bättre snart, aldrig roligt att ha ont.

    Kram

  3. Jag gillar inte heller måndagar men de är ju tyvärr ett onödigt ONT! he he
    Känner att jag börjar bli sjuk med….hostar och har mig.Vill inte vill inte!

    Kramet

  4. Måndagar suger verkligen även om er måndag lät ganska najs! Hoppas det onda i benet försvinner. Det är jobbigt att ha ont i benhinnorna eftersom man blir så smärtsamt medveten om det hela tiden.

    Kram

  5. Inte kul att ha ont. Jag kan ärligt säga – jag vet hur det känns =) haha! Krya på dig! Kramar

  6. Det går ganska bra faktiskt! Men jag vill inte vara själv då jag ska ta den o jag kan inte ta av ”skyddet” på nålen, det är läskigt! Men annars går det som sagt ganska bra! =) kramar

  7. Vila nu ordentligt , det har du igen senare!!!!
    Träningen väntar , jag lovar!
    Det är allt en go man du har, eller hur??
    Kram på er bägge!!

Kommentera

 
