String, Lamino och Myran

Japp, jag har köpt en till. Ytterligare en stringhylla.
string1
Jag tycker att de är så snygga! Just den här har bara ett hyllplan och kommer sitta lite högre upp över en rysligt snygg filmplansch. Om min fina man bara kunde komma till skott och rama in den!
string2
Nisse Strinning formgav hyllan 1949 tillsammans med sin fru Kajsa. Snacka om hållbar utveckling. Den blir bara snyggare och snyggare tycker jag. Just nu är det mycket inredning och design i mitt huvud. Jag är på Blocket och Tradera dagarna i ända och spanar och gör bevisligen ett och annat litet inköp. Just nu står en Lamino-fåtölj med grå fårskinnsklädsel högst upp på önskelistan. Och den lär väl tyvärr få stå där ett tag med tanke på att den kostar i runda slängar 8000 kr. Jag skulle inte heller ha något emot sex Myran-stolar runt matbordet. Gash vad mycket snyggt det finns!

~ av bredablick på 21 februari, 2009.

8 svar to “String, Lamino och Myran”

  1. Förlåt om jag varit dålig på att kommentera din vecka!! Vi har varit sjuka hela familjen igen!!!! Hoppas att inte du ligger i ”flunsan” nu. Håller med dej om ovanstående, vill också ha en Lamino med fårskinn…funderade på om man skulle spara pengar för att på så sätt få ihop pengar till en…hm…ja, det kan gå!
    Kramar i massor!!

  2. Hm… inte enbart Stringhyllor formgavs vid den tiden.
    Då, 49, designades två snygga, charmiga och trevliga killar.
    Ok, numer äldre, men ack så snygga och med den gråa tinningens tidlösa charm!

    Med andra ord — två eleganter — Kjell och Johnny!

  3. Jag klandrar dig inte för att du köper stringhyllor, de är ju så himla fina! :D

  4. Jag vill det tro mig, men det är inte så lätt då jag inte vet var sladden är.. Inte så lätt för mig att leta heller =( Nä så illa är det inte, men man vet ju inte hur kroppen reagerar så då tänkte jag att det är bättre att vänta en dag! Hur var det att ha Edvin då? Puss

  5. Snyggt…

  6. riktigt snyggt! och bäst av allt kan ju vara det lilla string emblemet, WOW säger jag bara!

  7. Snygg!
    Du som gillar 60-talet så kan det inte bli mer perfekt!!

    Kramet

  8. Jag vågar nästan inte skriva här att jag tyckte mina ärvda stringhyllor var så fula, så exet fick dom vid skilsmässan, haha…hade jag vetat att du gillar dem så mycket, hade jag ju kunnat ge dom till dig ist ;)

    Kramen!

Kommentera

 
