Tulpaner

I fredags var jag och köpte tulpaner. Jag vet många som har för vana att köpa färska blommor på fredagen. Undrar om inte jag också ska införa det. Det är ju så vackert!
tulpan1
Tulpanerna står på vårt skåp som är ett Blocket-fynd.
tulpan4
Joakim har målat det och så har vi bytt till nya knoppar. Ett jättebra skåp som sväljer massor med porslin och annat. Ibland vill jag byta ut det mot ett sideboard i teak men det vill inte Joakim. Och kanske, funderar jag på nu när jag ämnar publicera nästa bild, skulle det bli för mycket teak.
tulpan3
Här ser man nämligen de otroligt snygga skjutdörrarna som är original sedan huset byggdes på 50-talet. Bakom dem gömmer sig vår bio som i sig är väl värd att visa. Dock tycker jag dörrarna är snygga så ibland skjuter jag ihop dem för att de ska synas. Och kanske, fast jag aldrig tänkt så, skulle de inte vara lika snygga och effektfulla med en teakskänk bredvid? Förresten, på väggen över tulpanerna ser ni ännu ett fynd, detta från Tradera. En ljushållare som jag tycker är supersnygg i all sin enkelhet.

~ av bredablick på 15 mars, 2009.

12 svar to “Tulpaner”

  1. Vad underbart att min fru äntligen insett att skåpet både är praktiskt,snyggt och icke utbytbart!!

  2. Vad fint att göra så med tulpanerna! Dom har ju en viss benägenhet att ”trilla ur” vasen efter nån dag annars..O vilket underbart skåp! Håller med mannen din! Behåll! Kramis..

  3. Jag håller med Jocke!!!!! Underbart vitt skåp som bryter mot de andra ni har!!!
    Underbart med tulpaner…!!!!

    Ska nog oxå ta och köpa ett fång i morgon…..

    Kramet

  4. Det skåpet kan du definitivt inte göra dig av med! Nixpix, det är såå fint, och om jag inte missminner mig så var det dessutom ett fynd??
    Mmm, jag stod och tittade på tulpanerna när jag handlade på Kvantum i fredags, och tänkte köpa. Men så hade jag en lång och och dyr lista i handen, så jag snålade in på den buketten… Får väl köra snik-varianten och helt gratis hämta in några videkissar :-) Jodå, jag har sett dem!! Det är V Å R!
    Kram

  5. Vi här borta håller definitivt med mannen!!
    Mycket trevligt sätt att ha tulpaner! Fin ljusstake!
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Ps Igår var det 6 månader till ni vet vad!!! Underbart

  6. Trevligt…

  7. Jättesnygga dörrar!!!!
    Precis som du skriver blir det nog för mycket teak med en teakmöbel precis bredvid skjutdörrarna.
    Nu blir det istället så att skåpet (som är fint det med) och de ljusa väggarna ”lyfter fram” de andra materialen och färgerna i rummet.
    Du verkar ha jättefin inredningskänsla och ett mycket vackert hem!

  8. Mycket fint blev det, skåpet är S U P E R fint ;)

  9. Snittblommor på fredagar är en lyx som inte är ouppnåelig som så mkt annat :) Man ska bara få tummen ur också! Det är jättefint med ”färska blommor”, det ger en känsla av att det är ombonat tycker jag! :)

    Jag gillar skåpet, det är jättefint, men jag är grymt avundssjuk på teak-skjutdörrarna! Vad härligt att ha sådana detaljer kvar i inredningen!

  10. Jag håller också med dem som gillar det vita skåpet. Det är verkligen jättefint, är det dessutom ett fynd så är det ju ännu bättre!

  11. Tulpaner är så härligt våriga och ditt arr var verkligen snyggt! =)
    Skåpet är helt underbart, och eftersom jag har lovat att inte hiva iväg stringhyllor utan att fråga dig innan, så får du lova att inte göra dig av med det där skåpet utan att fråga mig ;)hehe

    Ja, jag tror det blir toppen att skicka Malena till Moskva =)
    Hoppas du har en härlig dag, gumms!

    Kramen!

  12. Näää, det vita skåpet passar inte alls där! ; ) Säg till mig när du gör dig av med det, så handlar jag!!
    puzz

Kommentera

 
