Potatismos

Vardagsmiddagar är ganska svårt tycker jag och min man. Man vill ha något enkelt och lättlagat, nyttigt och förstås gott. Vi är ganska ”rediga” och gör matschema för flera veckor i förväg. Handlar det som behövs i en storhandling och sen kör vi enligt listan. Idag var det dags för kycklingfilé och potatismos. Jag har egentligen aldrig gillat potatismos men den här gången blandade vi i en burk med creme fraiche – franska örter (13 % fett). Vips så var moset en riktig höjdare! Till det en stekt kycklingfilé kryddad med en oreganoblandning från Grekland och en rejäl sallad på tomat, paprika, gurka, rödlök, sugarsnaps och sallad. Enkelt, lättlagat, nyttigt och gott!

~ av bredablick på 25 mars, 2009.

4 svar to “Potatismos”

  1. Du får komma hit till mig på en matlagningskurs gullet! Jag är expert p vardags mat….matlådor till jobbet vettu…ha ha ha.
    Tycker du lagade nu lät kanon gott!

    Jag har gjirt något som du kommer att döda mig för!!!!!

    Kolla bloggen.

    Pöss!

  2. Det låter riktigt gott!
    Min gubbe är en stor potatismosälskare, så jag ska testa er variant och se om den går hem ;)

    Hoppas också att vi kryar på oss snabbt, jag verkligen avskyr att må så här

    Kramen!

  3. Mmm
    Gör två extra portioner nästa gång.
    Jag hämtar så gärna!

  4. Mmmm…jag äääälskar potatismos! Riktigt, hemlagat potatismos, med en liten skvätt grädde i. Inte nyttigt, men så oerhört gott! Och riktiga nystekta köttbullar… Gräslök….. rivna morötter…. *dreglar*
    Kraaaam

Kommentera

 
