Träskor

img_0261Jag har nya träskor. Underbart sköna och jag tycker förstås de är supersnygga. Faktum är att jag alltid gillat träskor. Min farmor jobbade förr i tiden i en träskofabrik och det gjorde förstås att jag och mina syskon alltid hade nya och fina träskor. Vad tycker du om träskor i allmänhet och om mina i synnerhet?

~ av bredablick på 28 april, 2009.

11 svar to “Träskor”

  1. Det är faktiskt riktigt snyggt!!!
    Kram

  2. Ja, jisses! Som barn kunde man ju springa som en gasell i trätofflor, nu flyger dom ju av fötterna direkt ;)
    Men jag är fortfarande ganska så förtjust i dem! Dina var superfina!

    Kramen!

  3. Fina tjejen, JÄTTEFINA!!! Vill ha jag med!! Kram på dej!

  4. I like! Dina påminner mig om de min mamma hade när jag var liten *nostalgi*

    Kram

  5. Vanliga träskor är väl ingen favorit men de du har på dig är skiiit snygga!!!!!

    Kraaaaaaaaaam!

  6. Sådana skulle jag också vilja ha, men det får nog vänta tills jag har normala fötter igen =)
    Riktigt snygga är dom i vilket fall som helst

    Kram

  7. Supersnygga!
    Själv kör jag bara med sånna där gamla vanliga ”hederliga” träskor med blommor på. Det är så gött å bara sätta fötterna i dem å hämta tidningen. Är de inte på plats vid dörren ( hmm Henke får inte låna dem å inte ställa tillbaka dem ;) ) så funkar Henkes skor också bra.

    Hoppas allt är bra hemma i Småland!

  8. De var jättesnygga :)

    Jag gillar träskor. Hela min familj hade det under min uppväxt, och många av mina vänner och deras föräldrar hade det. Nu ser man det mer sällan dock.

    Mvh/Åsa

  9. mucho snygga!!
    jag gillar träskor, finns knappt nåt härligare än ett par riktigt ingångna…
    kram

  10. Jättesnygga!!!
    Vi är ju uppvuxna med träskor, och jag älskar det där ”klappret” när man går med dem på asfalt. Kommer dock ihåg att man ibland råkade sparka till sig själv på ”fotknölarna”. Har ibland träskor i jobbet eftersom det går snabbt att sätta på sig och trivs bra med det. Har slutat sparka mig själv ;).
    Kram

  11. Jag är ingen ”fan” av vanliga trätofflor, men de där var jättesnygga…
    Hoppas att du har en härlig första maj i solen…
    kramiz

Kommentera

 
