Godmorgon nya cykeln

Jag har köpt en ny cykel. Eller den är begagnad men den är ju ny för mig. Cykelverkstaden som bytte bromsbeläggen sa att jag hade gjort en *svordom* bra affär! Roligt! Det är roligt att cykla och jag funderar på att anmäla mig till något lopp framöver. I Gnosjö finns ett lopp i maj som är på 8 mil. Det kanske det blir. I morse blev det i alla fall en tur på 50 min innan frukost. Ut från stan och ut på landet bland gödseldoft och gröna björkblad. Många uppförsbackar så jag var rejält svettig när jag kom hem men skönt var det. En bra start på dagen! Dagen som annars kommer bestå av trädgårdshäng.
Photobucket
Dessa rosa, i olika nyanser, pelargoner och vita snöflinga ska i krukor. Näsan och framför allt benen ska solas lite och till kvällen blir det premiärgrill. Fläskfilé, sallad och majskolvar. Och det är bara fredag!!!

~ av bredablick på 1 maj, 2009.

3 svar to “Godmorgon nya cykeln”

  1. Vad fint med blommorna på balkongen, nu är det verkligen vår! Din kväll låter inte fel heller grillat är så gott ;-) Ha en skön första maj!

  2. Kul med ny cykel! Och pelargoner är ju bara finast! =)

    Kramen!

  3. Va härligt, låter som att ni kommer ha en skön ute dag.
    Tro mig jag skulle kunna tänka mig en förlossning typ den 12:e det är måttligt varmt nu för en sån som mig ;)

    Kram på er

Kommentera

 
