Syslöjd

Photobucket
Syslöjd i skolan var inget favoritämne. På högstadiet fjäskade jag, mycket medvetet, för min syslöjdsfröken och fick en femma i slutbetyg. Den kunskapen jag tillägnade mig då har jag knappt använt sedan dess. Den här helgen har jag dock plockat fram de gamla slöjdtalangerna (hur stora de nu är med tanke på hur jag fick mitt betyg). Jag har sytt och fixat även idag. Nu är det ju inga stora saker jag gjort, små lagningar, sytt in midjan på en blus och lite annat smått men roligt är det! Riktigt roligt. Kanske så roligt att jag skulle sy lite mer? Tål att tänkas på…

~ av bredablick på 10 maj, 2009.

10 svar to “Syslöjd”

  1. ja du jag tror knappt att jag kan trä tråden rätt på en symaskin… det är så man får skämmas. Önskar dock att jag kunde för tänk vad mycket roligt och fint man skulle kunna göra…:)

  2. Duktig du är!!!! Jag är fan totalt kass på att sy och som tur var hade jag inte slöjd i högstadiet….

    Låter gott det där med ugnsbakade rödbetor….smarrigt värre!

    Puss söta Mallan och mysig söndag på dig…..jobb imorn…nääääääääääääää

  3. Sy i all ära men… vilken BILD!

  4. Jag önskar att jag hade varit mer uppmärksam på slöjden i skolan, men mycket av det man fick göra kändes så meningslöst då, så jag valde t o m att ha träslöjd ist ett bra tag, och det ångrar man ju nu. Jag har också upptäckt hur kul det faktiskt kan vara.

    Hoppas du får en bra vecka!
    Kramen!

  5. Jag hade träslöjd i skolan men numera så går faktiskt symaskinen varm här hemma mellan varven. Tänk så det kan bli…

    Kram

  6. Visst är det kul att sy emellanåt, jag har ingen egen symaskin så min kära mor brukar få besök ibland. Kanske är dags att skaffa en egen när man passerat 30 och blivit husägre?? :)

    Ha det gott!!

    Kram Bella

  7. Kära nån vad du är redig!! Det är kul att sy, men det fäller att ha tålamod. Syr därför oftast saker som går fort och som endast kräver raksöm och sicksack!!

    Kram på dej!

  8. Ja visst är det kul att sy. Syr en hel del av mina egna kläder och syr ofta om kläder-kul och man får helt unika kläder ;)

    /Åsa

  9. jag syr gardiner ibland, men det är väl ungefär det jag kan..raka sömmar..ha ha! Sy in blusar o sånt är ju överkurs!! Du var nog värd din 5:a ändå låter det som! Grym bild förresten! Fota är du hursomhelst jätteduktig på!! Kramis..

  10. Jasså, är det fjäska man ska göra för att få bra betyg? Och jag som sitter här och sliter med att plugga… Jag måste börja öva fjäsk! Hur gör man??? ;0)

Kommentera

 
