Malena!

Dessa tider är det tacksamt att heta Malena. Något jag uppskattar. Tills dess att Malena Ivarsson blev känd så var det aldrig någon som fattade vad jag heter. Stavas det Marlena? Madeleine? Magdalena? Sa du Marlene? Förlåt vad hette du? osv. Hoppas det går bra för Malena på lördag, jag gillar min namne!

Visst är väl jag ganska frikostig med mitt liv här inne på bloggen? Bröllopsbilder, födelsedagar, vardagsliv, syskonbarn, trädgårdsarbete, filmtips, outfits, funderingar, min träning, shopping, resor, planer osv osv. Jag inbillar mig att jag bjuder ganska så mycket på mig själv. Vilket leder mig till er läsare. Jag tycker ni bjuder för lite på er. Det handlar förstås om kommentarer. Jag skulle ljuga om jag sa att era kommentarer och feedback inte spelar någon roll. I så fall kunde jag ju lika gärna blogga på ett kollegieblock. Samtidigt är jag kluven till att ens skriva detta inlägget då jag egentligen lovat mig själv att inte göra det. Internet är öppet och tillgängligt för vem som helst och frågan är om man kan kräva kommentarer av sina läsare? Och jag tycker inte man kan det. Men jag kan allra ödmjukast be om era kommentarer. De inspirerar mig, de gläder mig och de gör att jag vill skriva mer. Några av er kommenterar ofta men om jag jämför med besöksstatistiken så vore det rimligt med ännu fler kommentarer! Så söta och rara läsare, vem är du? Vad gör att du läser här? Säg något :-)

För att smöra lite för er nu när jag skällt på er :-) så kommer här en bild som visar hur glad jag kommer bli över alla era kommentarer!
Photobucket

~ av bredablick på 13 maj, 2009.

23 svar to “Malena!”

  1. Ja ja ok då! Blir du sååå glad så skriver vi bums!
    Kram på er bägge!

  2. Jag är här och läser!!! Men är heeelt värdelös på att lämna spår efter mig, skärpning på den fronten med andra ord!

    Ta hand om dig fina Malena!

    Kramelikram

  3. Bara att gnälla Mallan!!!!
    Det har jag oxå gjort!!! 2 gånger till och med!

    Diggar din blogg jätte mycket och jag kommenterar så ofta jag kan! Jag har super många som är inne på min blogg men långt ifrån lika många kommenatarer.

    Det är ju lite tid man ska lägga ned varje dag på bloggen. # timmar sitter jag nog varje dag med inlägg och V`SVARAR och LÄSER mina favvo bloggar…det tar tid…visst önska man att det fanns fler kommentarer!!!

    Puss sötis!

  4. hörru sötnos!! Klart att du får gnälla!
    Jag ska också bli bättre!! Loooovar….
    puss

  5. HEJ! är det du på bilden? :-) supervacker! Ja tänk att folk ska ha så svårt för stavning *suck* Folk krånglar i allmänhet till namnen en smula :S

    Heja Malena!

  6. Hoppas du kommer gilla soppan och efter Malenas schlagervinst i år så kanske det är ett namn som kommer klättra på listan över de populäraste :) Och då lär inte någon ha svårt med uttal eller stavning!

    Ha det bra!

    Kramar Bella

  7. Hallå hjärtat!
    JAG ÄR HÄR JÄMT OCH STÄNDIGT…men det visste du väl? Vet hur det är, jag tappar också sugen ibland när jag ser min egen statistik kontra kommentarer. Men bloggandet är en ventil, och dessutom är det bra när man försöker komma ihåg saker…
    En älgasväng en kväll skulle sitta finfint!
    Och du….det finns valpar på Blocket *skojar*
    Kram min vän

  8. Du är som sagt inte ensam om detta. Vi har många besökanden men knappt några kommentarer.
    Jag/vi försöker kommentera så ofta vi kan. Hoppas folk bättrar sig.

    Kram

  9. Bilden förövrigt säger precis vem du är. En underbar och glad livs njutare.

    Kram på dig gumman

  10. Helt underbar bild! =o)

  11. Du e väl för go du!! Ska bättre mig!!

    Puss!

  12. Nja, jag tycker nog att du hr rätt att kräva lite kommentarer. Iallafall av de som regelbundet beöker din fina sida. Ströbesökare kan man inte göra så mycket åt men återkommer man gång på gång så tycker jag inte att det är mer än vanligt hyfs att slänga iväg en kommentar eller två. Men jag antar att be ödmjukast är trevligare :-)

    Att jag är här hoppas jag att du vet och ser.

    Kram

  13. Jag brukar ju hänga här, som du vet.. :) Ibland är jag bara lite kass på att kommentera…
    Nu är det mindre än en månad kvaaaaaar! :D

  14. Här kommer en kommentar från mej! Gillar din blogg jättemycket och jag slänger in en kommentar lite då och då..ibland finns inte tiden bara..men jag gör så gott jag kan! Sötis! Kram från mej..

  15. Jag erkänner!!! Jag är en av dem som sällan kommenterar!!! Jag är inte så modern av mig. Jag har inte liksom inte fattat detta riktigt… tycker ungefär, det känns som jag tjuvläser om folks privatliv, om jag sen lämnar kommetar, så erkänner jag ju det dessutom…
    Man lär så länge man lever!!!
    Kram Stadsåsa

  16. Ok, jag maste erkanna att jag brukar ga in och titta men inte lamnar nagon kommentar. Vet ej varfor… kanske for jag aldrig traffat dig, men men det ar en dalig ursakt du ar ju trots att mina goaste van Elisabeths svagerska.

    Skot om dig och vi ses pa brollopet!
    Anna

  17. Halloj!
    Jag kikar ju också in här då och då. Härligt att se att ni mår bra!

    Verkar som om han Mr M håller sig borta också. GÖTT!!
    Trevlig helg!

  18. HJag ska ju inte vara sämre jag… Jag vet att jkag inte alltid kommenterar, men jag bruklar iallafall lite då och då lämna ett spår efter mig…
    *ler*
    Ha en härlig fredagskväll…
    kramiz

  19. *sitter och fnissar åt alla mina stavfel i min kommentar ovan. Får skylla på trötthet….*
    kramiz igen

  20. Hej mallan, klart jag kan lämna ett litet spår………… när får vi inviga altanen? ha en skön kväll!

  21. vad härligt med människor som kan blogga…..jag kan inte ens komma på vad jag skall lägga för line på facebook! löövvv jo, det vet du! Krampuzz

  22. 21..

  23. Och jag har varit sjuuukt dålig på att kommentera på alla bloggar jag läser, så även din. Förlåt! :-) Lovar skärpning! Gillar din blogg jättemkt och läser allt, så jag borde ju belöna dig med feedback också.

    Kram, kram på dig!

Kommentera

 
