Ett sista försök

Jag ska göra ett sista försök att bli en löpare. En sån där som tränar löpning. En som springer lopp och gillar det. Min bror är en duktig löpare och han fick i uppdrag att tills idag lägga upp ett enkelt och självförtroendehöjande träningspass. Det anlände på mailen häromkvällen och har utförts nu i kväll. Den självförtroendehöjande aspekten av passet var viktig. Jag tror inte att jag kan springa eller att jag orkar eller att jag ens tycker det är särskilt kul. Då frågar ju sig vän av ordning; varför träna löpning? Jo för att jag vill gilla löpning, jag vill kunna löpa och jag vill kunna ställa upp i ett långt lopp en gång i framtiden. Och till min stora glädje gick passet bra! Jag klarade det som stod i anvisningarna och nu är jag mer än nöjd. På torsdag är det dags igen. Spännande med utmaningar!

~ av bredablick på 19 maj, 2009.

9 svar to “Ett sista försök”

  1. Du är inte dålig du!!! Vill gilla löpning! You go girl…..jag kommer ALDRIG gilla löpning!

    PUSS!

  2. Härligt!
    Klart du kan…

  3. Nu blir jag avundsjuk… eller, typ något sånt

    Skönt att du kör på i alla fall! :)

  4. Jag VILL bara att du överlever!! puzz

  5. Hur tränad måste man vara för att följa det där programmet då? Jag vill ju också tycka om löpning (igen, jag gjorde det förr, för hundra år sedan när jag tränade jämt och kunde springa….)

  6. Kära vän….du är helt knäpp, men jag tycker om dig ändå :-)

  7. Alltså, jag har fösökt over and over again att bli en löpare. Förra året tog jag så ett stort beslut – att ge upp och inse fakta. Jag är en styrketräningsbrud och ingen löparbrud. :-) Men jag är fortfarande sjukt impad över alla som springer och kan detta. Lycka till med träningen! Envishet brukar löna sig.

  8. Enkel fråga, ger automatiskt ett enkelt svar!
    Sätt dig ner, så går anfallet över!

    Näe, Fia-Pia, tycker du det är kul, så gör det. Får du sen hjälp av någon som kan, då är det kanske lättare.

  9. Åh jag vill också gillar löpning! Får se om jag kan pumpa dig på information på msn någon dag. ;-)

    Kramar!

Kommentera

 
