Löpare

Igår sprang jag mitt andra pass som en del i att bli en löpare. Passen är enkla och upplagda för att höja mitt löparsjälvförtroende. Och det har de gjort. Jag har klarat det jag skulle och det har varit roligt. Känslan efteråt är superhärlig, dels för man tränat och varit hälsosam och dels för att självkänslan höjs just för att man klarat det man föresatt sig. Min bror har varit nere i helgen och vi har pratat en del löpning. Han hjälper mig att se på löpträning på ett nytt vis. Tidigare har jag tänkt att man sätter på sig skorna och sedan springer man tills man är helt slut. Så tänker jag inte nu. Nu tänker jag backträning, korta och långa intervaller, träningspass med fokus på att vara ute sakta och länge, fartlek i alla möjliga och omöjliga varianter. Jag ska ändra lite grann i passen till veckan som kommer. Jag ska också lägga till ett helt nytt pass. Jag utövar mental träning och känner mig mycket peppad! Nästan så att jag hoppas att Åsa inte vill spinna i morgon så att jag kan ut och springa i stället…

~ av bredablick på 24 maj, 2009.

4 svar to “Löpare”

  1. Du e så himla duktig! Jag hoppas att jag kommer ha den energin och viljan om några veckor :)

    Kram

  2. Det låter så härligt att löpa! Du är duktig du!

  3. ja det är nog ett smart sätt att träna, jag skulle behöva komma ut igen. det var ett tag sen sist men så härligt när man väl kommer igång!

    kram

  4. Heja dig! Det kanske finns ett hopp för oss icke-löpare ändå….

Kommentera

 
