LSD

Om du inte vill läsa om hur bra jag är så surfa vidare… Ingen Jante här inte!
Jag är nämligen hur bra som helst! Jag avstyrde spinningen till förmån för löpning. Jag var sugen på det nya passet jag skrev om i förra inlägget. Ett LSD-pass (ja visst låter det roligt). Long Slow Distance. Fokus ligger på tiden du är ute och springer. Alltså är sträcka och km-tid oväsentligt. Det handlar om att vara ute och springa sakta och länge. Länge i mitt fall handlade om minst 40 min och allt där över skulle bli en bonus. Jag har ägnat mig åt mental peppning idag och intalat mig att jag skulle klara passet. Och som jag klarade det! Jag är förbannat nöjd för att vara ärlig :-) Jag sprang i 50 minuter och valde då att avsluta. Dels hade jag inget skydd för ögonen, solen störde mig och dels ville jag sluta med känslan av att det fanns mer i kroppen. Och det gör det! Jag hade kunnat vara ute längre, en bra stund längre tror jag. Jag är grymt nöjd! Och sträckan var ju inte poängen med dagens pass men jag sprang 8 km! Heja mig!!!

~ av bredablick på 25 maj, 2009.

10 svar to “LSD”

  1. Heja Malena! Vad duktig du är! Själv satte jag mej på Altanen med en kopp kaffe när jag kom hem från jobbet idag..puh, vad varmt det har varit idag! Men jag klagar absolut INTE! Ha de gott! Kramis..

  2. Herreguuuud hurtbulle!!!!!! duktiga du….
    Jag satte mig i rotting ligg fåtöljen med en kopp kaffeoch en bok…så skönt!

    Puss på dig!

  3. Jädrans vad impad jag är! Heja du! :-D Du får ju tom nästan mig att ta nya tag och försöka mig på att bli löpare igen…
    Kram, kram!

  4. Du är galen Mallan!!!
    Men jag håller med dig du är GRYM

    Kram

  5. Rus som rus!! Fast din form av LSD är ju fantastiskt mycket bättre! Keep on running!! Säger hon som faktiskt cyklar alltmer till jobbet!!

  6. Haha, det måste vara en inläggstitel som lockar besökare hit iaf! =)
    Du är superduktig! Önskar jag kunde vara en bråkdel lika målinriktad kring motion och träning som du ;) Keep up the good work!

    Kramen!

  7. Screw jantelagen och heja dig!

    Kram

  8. Vad duktig du är!!! Det är ju så skönt att löpträna, saknar det så otroligt mycket nu när min kropp strejkar. Hoppas löpglädjen stannar kvar hos dig!!

    Kramar Bella

  9. Nä men jäklar vilket flyt i löpningen!! Bra gjort!!
    kram

  10. Men hej! Och TACK för din supergulliga kommentar. Jag blev jätteglad :)

    Kul att hitta till din blogg med, fina bilder och roligt med lite träning. Håller med om att det är svårt att hinna med allt man vill. Lagom är nog bäst :)

    Bra kämpat med din löpning!

Kommentera

 
