Besvikelse

Den här helgen har varit en stor besvikelse ut träningssynpunkt. I fredags blev det intervaller som jag skrev om då. Sent på fredagskvällen fick jag migrän som sedan kom och gick under hela natten. Därför hoppade jag medvetet över träningen igår med fokus på idag söndag i stället. Vad händer då? Jo, jag sov som en kratta inatt och jag är superkänslig för dålig sömn. Jag får mycket känningar i kroppen i form av krypningar i benen, ont i nacken och en tung känsla i huvudet av dålig sömn. Så då blir det inget pass i dag heller. Förbannat rent ut sagt. Om jag då ska se något positivt i detta så är det att motivationen är på topp! Riktigt på topp. Jag är så sugen på att ut och springa och även cykla några mil.

Idag har vi uppvaktat våra mödrar. Hos svärmor bjöds det på smörgåstårta och hos min mamma på glass. Nu blir det slapp söndag resten av dagen med grillning till kvällen.

Uppdatering kl 18.25
Suget efter träning blev för stort! Jag tog på mig löparkläderna och sprang en runda på lite drygt 6 km. Värmen besvärade mig inte nämnvärt. Tvärtom så tog jag i lite extra och fick till en bra km-tid. Är jag inte bra så säg :-) Nu blir det grillad kyckling med min fina, fina Joakim.

~ av bredablick på 31 maj, 2009.

6 svar to “Besvikelse”

  1. Ajaj, det låter inte bra. Men du får se det som att din kropp behövde vila inför veckan som kommer. Om inte annat, så måste du ju vara på topp på torsdag… ;)
    Ha en skön söndag!

  2. Usch, jag lider också av migrän och det är tufft när det kommer när man som minst behöver det… Låter som en härlig helg ändå, däremellan :) Smörgåstårta är en favorit!

    Slagmål på jobbet låter inte som nåt man längtar tillbaka till. Fy vad hemskt! Varför kunde det inte vara helg hela veckan?

  3. du är imponerande tjej! Jag blir så inspirerad av dig o andra så jag köpte nya träningskläder idag o maken o jag har tagit upp joggandet igen! känns såå skönt!

    kramar

  4. Vad skönt att du kom iväg till slut du är så duktig, mindre bra med migrän….

    Kramar Bella

  5. Vad härligt att du ändå kom ut och sprang!! Bra gjort!
    Hoppas att huvudvärken släppte!
    puss

  6. Bra där…visst är det härligt när man väl gjort det där passet… Körde oxå ett pass igår efter lite om coh men…och det var så skönt efteråt.

    Hoppas du slipper dålig sömn och migrän nu…låter inge vidare…

    /Åsa

Kommentera

 
