Syrener och utveckling

Photobucket
Finns det något som doftar så gott som syrener? Underbart vackra blommor som minner om skolavslutningar och sommarlov. I och med att jag jobbar inom skolans värld så får jag fortfarande uppleva skolavslutningar och höra ”Den blomstertid nu kommer”. Jag ryser och blir tårögd (!) varje gång.

Träning är för många ett sätt att hålla ordning på kilona och att få på sig bikinin varje år. För mig har träning också alltid varit just detta, det ska jag erkänna. Men något som växer sig starkare i mig för varje dag är känslan av att utvecklas, lyckas och att ha en kropp som gör det man säger åt den. Något annat som också växer i mig är den enorma, och då menar jag enorma, känsla av välbefinnande som infinner sig i huvudet och i kroppen efter träning. Dessa två sistnämnda aspekterna på träning gör att jag idag har tagit ett enormt steg och planerat en sak för 2010. Så enormt att jag nästan blir mörkrädd och absolut så enormt att jag just nu inte kan skriva det här. Men framför allt ett enormt steg i form av inspiration, utveckling och glädje!

~ av bredablick på 1 juni, 2009.

11 svar to “Syrener och utveckling”

  1. Du kommer att klara Sthlms maran!! Envis och fokuserad som du är!!

    Kram kram kram!!

  2. Tillägg till förra kommentaren: Jag gissar alltså att det är ”maran”, men jag vet ju inte alls egentligen.

  3. Nu blir jag nyfiken på vad du ska göra. Kan det va så att Tina har rätt?
    I så fall tror jag också att du fixar det utan problem :)

    Kram

  4. Vilken vacker bild! Göteborgsvarvet tror jag mer på!
    Kram

  5. STOCKHOLM MARATON!!!!!!!!

    Eller hur?

    Puss du hurtiga människa…du ger mig ångest!

  6. Tror också på Göteborgsvarvet…:)
    Vad du än har i sikte så kommer det gå kanon du fantastiska människa!!
    kram

  7. sååå kan man väl inte skriva!! Säg B! puzz

  8. Ja doften av syrener och även liljekonvalj är nåt så underbart. Påminner som du säger om skolavslutning och om frihet på nåt sätt :)

    Spännande…blir såååå nyfiken. Jag håller med träningen är ett sätt att märka hur ens kropp kan utvecklas och utföra olika saker med olika typer av framgång.

    /Åsa

  9. Nu minns jag tillbaka till mina egna skolavslutningar. Känslan att nu är verkligen sommarlovet här, inföll sig alltid när vi sjöng ”Den blomstertid nu kommer”… Nästa sommar får jag förhoppningsvis sjuna den igen, fast då som pedagog och inte elev ;)

  10. Ja, vad nyyyfikna vi är nu! Berätta, hihi :) Jag är säker på att du kommer klara det med bravur men samtidigt så är resan dit mer givande. Jag har också precis upptäckt det du skriver om och det är en så härlig känsla! :)

  11. […] Ps Håll utkik för snart ska jag avslöja vad som händer 2010. […]

Kommentera

 
