Bryta mönstret

Jag har varit hemma två dagar från jobbet. Nackont som ger dålig sömn som ger huvudvärk som ger nackont som ger dålig sömn som… Ja ni fattar. Det jag lärt mig, för det har hänt några gånger tidigare, är att det gäller att bryta mönstret. Inte falla för frestelsen att ta tabletter och att trotsa kroppen som enbart vill vila och sova. Så i eftermiddag har jag sprungit. Det blev en runda på 5, 5 km. Nu känner jag mig behagligt trött och hoppas på en god natts sömn. Det gäller att inte stirra till det angående sömnen för då fungerar den inte alls. Jag sover dåligt ibland. Några nätter i rad som krånglar och sedan vänder det och jag sover som en gris igen. Det gäller, som sagt, att inte stirra upp sig. Jag hoppas och tror att jag vaknar pigg och kry i morgon!

~ av bredablick på 2 juni, 2009.

7 svar to “Bryta mönstret”

  1. Det hoppas jag med att du får göra!!
    Sov Gott!

  2. Hoppas det blir bra snart!

    kramar

  3. Nej, nej, nej, inte ont i ryggen nu! Det går ju inte! hur ska vi då kunna dejta på torsdag? ;)
    hoppas att du kryar på dig!

  4. Kan det bero på vädret? Jag är precis likadan, migrän med stel nacke som följd och givetvis oregelbunden sömn :-(

    Kan dock tipsa dig att köpa en spikmatta, jag fick en förra sommaren. Jag är dålig på att använda den varje dag men när jag väl gör det blir man helt… ja som om man var i ett rus.

    Hoppas du sovit gott!

  5. Hoppas du fick sova i natt. Jag ahde också sömnproblem förr men idag är det sällan, skönt. Att inte få sova är hemskt! :(
    Bra där när du hittat ett sätt att få kroppen att vilja somna…att aktivera dig… det fungerade för mig också.

    /Åsa

  6. Men faster Mallan, öka takten!!!! Vi vill se tjejen NU!!!!!!!

  7. Det har du så rätt i. Så fort jag börjar tänka på hur viktigt det är att sova ett visst antal timmar blir det absolut inte så. Det bästa är nog att lita på att kroppen fixar till det själv (och hjälpa den på traven med lite träning).
    Väldigt fin blogg!

Kommentera

 
