Inte som jag tänkt

Träningspasset jag nyss genomfört blev inte alls som jag tänkt. Och tyvärr då i negativ bemärkelse. Planen var ett långsamt pass i 70 minuter utan fokus på antal kilometrar eller tid/kilometer. Jag tog cykeln en bit som uppvärmning och hade en bra sträcka som jag ämnade springa i 35 minuter och sedan helt sonika vända hem och på så sätt få ihop 70 minuter. Jag kan konstatera att jag är dålig på avståndsbedömning. Min sträcka tog liksom slut och jag tvingades vända hem tidigare än planerat. Således fick jag enbart ihop 44 min och 6.86 km. Inte bra någonstans. Jag är missnöjd. Mycket missnöjd
För att ändå få passet till något positivt får jag fokusera på att det var riktigt, riktigt roligt att springa. Kroppen kändes lätt och det gör inte ont någonstans, inte nu efteråt och inte heller under passet. Nu får jag fundera ut en ny sträcka som verkligen kan ge mig 35 minuter.

~ av bredablick på 7 juni, 2009.

4 svar to “Inte som jag tänkt”

  1. Jag tycker att du är duktig oavsett!!! Det blir inte alltid som man tänkt sig och det får man stå ut med :)

    Kram

  2. men kvinna! äru missnöjd??? gosh, mitt träningspass är ut till bilen *pust*

    ;-) hihi!

  3. Tack så mycket för din fina kommentar..:)

    Låter som du tränar en hel del också, alltid roligt med nya träningsbloggar så du hamnar på min bloglovin..

    Min kropp känns fortfarande seg efter lördagen men börjar ta igen sig ändå känns det som.. Hoppas du får en riktigt bra måndag och många bra löppass i veckan..:)

    /Anki

  4. Men hörde att du kört lite styrketräning utanför gymet också. Hos Asta och Torsten! Hörde att de var så nöjda!

Kommentera

 
