Skolavslutning

Idag är det skolavslutning och jag ska snart ut och jobba. Vi är duktiga i Värnamo kommun på att samverka och vara ute på de stora kvällarna. Skolavslutningskvällen är den absolut största fyllekvällen och många gör sin alkoholdebut just ikväll. Vi från skolorna tillsammans med personal från Socialtjänsten, Fritidsförvaltningen och förstås Polisen jobbar ikväll och finns där ungdomarna finns. Påträffas man berusad så ringer vi föräldrarna.

Eftersom jag ska jobba hela kvällen och säkert en stund inatt också så gick jag hem redan vid kl 14 idag. Eftermiddagen har ägnats åt träning, närmare bestämt löpning. 9, 3 km i ett behagligt tempo på strax under timmen. Planen var egentligen 70 minuter men tror du inte sträckan tog slut idag också??? Positivt är att jag sprang på en bättre kilometertid än på det förra planerade långpasset trots att jag idag sprang 2, 5 km längre. Nästa löppass blir nog backintervaller i stadens lilla slalombacke. Plus att jag verkligen vill ut och springa länge. På fredag och lördag ska jag till gymmet, det är någon vecka sedan jag var där. Rygg, axlar och mage är planerat. Vad ska du göra med din helg?

~ av bredablick på 11 juni, 2009.

9 svar to “Skolavslutning”

  1. Bra att det är sådana som ni ute på gatorna!!!!
    Läste om er i tidningen och jag kan säga att JAG oxå kommer att vara ute den dagen mina egna barn ränner där!!!!! Hua!

    Föresten….HURTBULLE!

    PUSSET på dig!

  2. Vad duktig du är som är ute och springer!! och så liten och söt hon var lilla clara :)

    Kram kram

  3. Hej!
    Så fantastiskt bra det låter med backträning. Jag behöver någon som springer ut med lite apporter till det lilla svarta monstret :-) Eller du kanske hellre vill ta henne med dig och springa henne trött och och ner och upp och ner. Observera: Springa HENNE trött – du lär ju inte tröttna :-D

    Jag tror att ni gör ett jätteviktigt jobb ute på stan ikväll. Körde genom stan för en stund sen och såg en uppenbart berusad tonårstjej i regnet, och antingen hade hon den kortaste kjol jag någonsin sett, eller så hade hon helt enkelt glömt ta den på sig…Hon var dock inte ensam och verkade inte ut att lida någon som helst nöd, men i mina ögon såg det inte helt sunt ut… Helt och hållet bortsett från anständighet (nu känner jag mig som en gammal, pryd kärring) så måste det ha varit kallt? En stjärna i kanten till er!

    Kram

  4. hoppas att det var lugnt igår kväll!!

    OJ vad jag är sugen på att börja träna… måste kunna hitta tid till det!!

    kram

  5. Det måste vara för att du underskattar din fart som sträckan tar slut, och det är väl ändå ett ganska angenämt problem ;) Så du bor i Värnamo? Själv är jag uppvuxen utanför Gnosjö och håller till där fortfarande ibland. Skogarna är som finast i Småland!

  6. Vilket bra initiativ av er att ni går ut och nattvandrar.

    Och herregud vad flitig då är med löpningen. All respekt!

  7. Vad roligt att kunna inspirera lite. Hoppas att passet går bra och att det inte dröjer lika länge till nästa gång du kommer iväg..:)

  8. här firas det bara studenter korsan och tvärsan! igår min kusin och idag anders kusin!
    puzz

  9. Såg dig i tidningen! Bra jobb ni gör!
    Ang. träning – har du träningsschemat du fick för att börja springa? Jag blir så grymt inspirerad av din träning… :-)

Kommentera

 
