72 minuter

Idag har jag varit ute på ett LSD-pass. Long Slow Distance. 72 minuter i sakta mak blev det. Jag har givetvis mätt sträckan och kollat km-tiden men jag tänker inte ens skriva ut det här. Min träning idag gick ut på att springa i 70 minuter och det gjorde jag! Ut från stan, längs med sjön, förbi betande kor och röda ladugårdar. Bra musik i öronen och ett leende på läpparna. Det var så underbart skönt, härligt, stärkande, peppande, utvecklande! Träningseufori tror jag bestämt man kan kalla det!

Nedräkningen till semestern har börjat. Två veckors arbete kvar. Sedan Öland, syskonbarn, stugvecka i Stenungsund, grillning, träning (förstås), sovmorgon, Malmö och Hugo Åbergs, hotellvistelser, bara vara. Gudagott!

~ av bredablick på 21 juni, 2009.

6 svar to “72 minuter”

  1. Du är ju helt fantastisk Malena. Du lyckas till och med att få mig, MIG – jogginghatande Nina att fundera över om det är dags att prova ett joggingpass. Så härligt får du det att låta. :)
    Kram på dig

  2. Vad härligt! Det är verkligen skönt att ta ett lååångt lugnt pass lite då och då :)

  3. Så duktig du är :) och vad skönt det låter med semester, själv har jag fyra veckor kvar att jobba… Men den som verkar som något gott…

    Ha en bra vecka

    Kramar Bella

  4. Klart man inte ska behöva fokusera på tiden hela tiden! Är lätt att börja jämföra sig med alla andra och förminska sin prestation.. jag gör det själv allt för ofta.. Oavsett tid och tempo är det grymt jobbat!

  5. Vad bra av dig att vara ute så länge! Det är så skönt när man springer på i den där takten som man bara njuter av! Och så härliga dina semesterplaner låter :)

  6. Tiden är ju inte viktig! Du höll igång i över 70 min, bra jobbat!!
    Tack för krya på kramarna!

Kommentera

 
