Intervaller i backe

Gash vilket pass. Kort och koncist men ack vad jobbigt. 30 min från det jag gick ur bilen tills jag var på väg hem igen. Uppvärmning förstås. I svalkan i skogen, så härligt. Framme vid _the_ backe. 30 sekunder upp till toppen på typ värsta farten. 4 intervaller med joggvila på ca 45 sekunder nerför och direkt på det igen. Därefter 2 minuters stilla vila. 4 nya intervaller, fortfarande på 30 sekunder uppför men, helt ärligt, mer åt 60-90 sekunders jogg nerför. Intervall nummer 7 och 8 var riktigt, riktigt jobbiga kan jag meddela. Så jobbiga att det inte ens blev jogg tillbaka bilen utan gång i stället. Efter en bit blev det dock någon typ av jogg/lunk/powerwalk/släpning tillbaka till parkeringsplatsen. Jag ger mig själv godkänt, vad säger ni andra?

Nu har jag ätit yoghurt med jordgubbar och ska hoppa in i duschen. För att senare susa iväg och köpa nya sandaler. Med rosa detaljer :-)

~ av bredablick på 24 juni, 2009.

11 svar to “Intervaller i backe”

  1. Hej!
    Jag ville bara meddela att jag kikar in här ibland och jag är OTROLIGT imponerad över din löpträning. Måste erkänna att du inspirerar!!! //Sofia (P&B:s vän i Umeå)

  2. wohoo!! om det var så jobbigt att den lätta joggen till bilen kändes omöjligt så har du i alla fall tränat effektiv. härligt! jag tar med mig ditt jäklar anamma till mina intervaller som jag just nu är ombytt och klar för. så tack på förhand!! haha

  3. Du pinnar på rätt bra må jag säga. Hoppas sandalerna blir bra.

    Kram

  4. Att du pallar, å i denna värmen…. Grymt starkt!!
    Ja den där migränen kan vi vara utan, men shppingmanian kan vi väl behålla?

    Carin

  5. Med beröm godkänt får du av mig ;) Intervaller är så härligt tidseffektiva och tillfresställande!

  6. MVG till dig som orkar ut och springa i den här värmen!!!

    Kraam Bella

  7. Backe upp och backe ner!! Jag är glad att jag fortsatt cykla till jobbet denna veckan!! Rosa detaljer, får man se dem här kanske?

    Kram kram kram

  8. Grymt jobbat! Intervaller och backe! idag står löpning på mitt schema igen och jag ska ha detta i bakhuvudet! Du är bra inspiration.

  9. Absolut godkänt!!! Hur orkar du i denna värme????

    Kram

  10. inte Borgabacken, väl?!?! puzz på dig!

  11. Jag gissar Alandsryds-backen…??? Nästa gång får du låne en hund eller två att ta med :-) Då får de kanonträning och jag behöver inte röra en fena *fniss*

    Du får MVG av mig, som är mycket stolt även över en ”Short Very Slow Distance” i Apladalen i morse. Nya skor är nu inhandlade så nu blir jag väl tvungen att göra om det….

    Kram

Kommentera

 
