Kramp

Igår steg jag upp laddad inför mitt planerade långpass. Åt och drack duktig och stack iväg ca två timmar efter frukost. Redan efter bara några hundra meter fick jag ont i vaderna. Jag pinnade på och tänkte att det skulle släppa. Det gjorde det inte. Tvärtom. Det gjorde bara mer och mer ont och till slut fick jag stanna och stretcha. Problemet då blev att jag nästan inte kom i gång igen. Vaderna krampade och det blev tunga steg hemåt i stället för vidare. Benen var sedan onda hela dagen och även idag känner jag av dem. Nu blir det vila från löpningen till fredag har jag bestämt. Skönt var dock att jag inte var så påverkad av värmen. Tvärtom det kändes gott och vinden svalkade skönt. Kroppen i övrigt kändes jättebra och vore det inte för vaderna kunde jag nog gjort ett riktigt långt och bra pass. Därför känns passet inte helt värdelöst ändå. Och jag och kroppen krigade oss till 50 minuters löpning ändå. Det känns också bra, att jag inte gav upp direkt och vände hem. Utan sprang på, försökte, jobbade vidare och krigade. För tungt var det. Så summa summarum var det ett bra pass ändå. På något vis.

Ikväll ska jag och min fina äkta make grilla biffar med fetaost. I morgon ska vi påbörja vår sista jobbvecka innan semester. Måtte vädret hålla i sig!!!

~ av bredablick på 28 juni, 2009.

7 svar to “Kramp”

  1. Du tränar och ligger i, duktiga du !! De där amerikanska pannkakorna såg smarriga ut ;) ;).

    Hoppas allt är bra med er och självklart kommer solen & värmen stanna kvar tills du får semester.

    Kram Lotta & vovvarna

  2. Bra att se det positiva i passet även om det inte gick som planerat. Men eftersom det kändes så bra i övrigt är det ju lite tråkigt att du inte fick fortsätta och få till ett riktigt superpass. Bra jobbat ändå, det är inte lätt att springa i den här värmen!

  3. Låter gott, det ni ska äta. Skönt att ni snart får semester.

    Kram

  4. Haha, du är ju spritt språngande galen! Göteborgsvarvet?? JAG??? Absolut och definitivt NEJ. Särskilt inte 2010, för ska jag ens tänka på det så behöver jag träna i fem år! Min kondis är tyvärr på en nivå som du inte alls vill träna tillsammans med – i alla fall inte än…

    50 minuter trots onda vader, det är så bra så det nästan låter dumt. Är det hälsosamt? 50 minuter…..det är skitlänge…….och du hade tänkt 80? Du är helt makalös!

    KRAAM

  5. Det låter ju jättebra, 50 minuter är som sagt ett långt pass ändå. Och det blir inte alltid som man har tänkt sig, man får ställa om ibland och nöja sig med det som blev.

    KUL med Göteborgsvarvet, det kommer säkerligen gå strålande! :)

  6. Duktig du är!!!!!!!!!!!!!!! Jag hade fan krampat i hela kroppen!!!! hehehe

    Ååååå snart är det semester!!! Vad jag längtar!

    pussii

  7. Bra kämpat! :)

Kommentera

 
