Lurad fast på rätt håll

Idag har jag sprungit och planen innan passet var glasklar. Till det kuperade elljusspåret som (enligt min mätning på jogg.se) är 2 km. Ett varv som uppvärmning, två varv fartlek och ett sista varv som nedjoggning. Sagt och gjort. Uppvärmningen gick bra och fartleken likaså. Jag varvade jogging, rusher i backarna och utfallsgång. Efter maxrusher i backarna så gick jag också några korta sträckor. Efter de två varven med fartlek så körde jag ett väldigt lugnt nedjoggningsvarv. Nöjd med mina åtta km tog jag en liten omväg till bilen för att kolla in tavlan och infon på den. Döm om min förvåning när jag läser att varvet är 2, 4 km! Va? Hjärnan började försöka tänka om och räkna ut den nya sträckan. 8, 8 km har jag ju sprungit tänkte jag och hoppade in i bilen. Nej vänta nu 9, 2 blir det ju! Gash vad bra. Kommer hem och berättar alltihop för Jocke som säger att du har ju sprungit 9, 6 km. Gud vad hjärnan hade svårt att ställa om och räkna på 2, 4 km per varv… Tror ni jag är extra nöjd nu??!

~ av bredablick på 9 juli, 2009.

12 svar to “Lurad fast på rätt håll”

  1. Härligt när man upptäcker att man sprungit mer än man trodde..:) Då vet man att man klarar det där lilla extra..:)

  2. Hälsa och tacka Fluffan, det var ett nöje att hjälpa henne ;)
    Kram

  3. Härligt! Alltid kul med roliga överaskningar :)

  4. Perfekt att få den positiva överraskningen att man sprungit längre än man trott :)

    Ha en bra kväll

    Kramar Bella

  5. Härligt! Inga fel att bli lurad på det viset ;) Bra jobbat!

  6. Såklart du måste ha ett par korta löpartights! ;)

  7. Haha! Jag är likadan! ;) Men vad kul att upptäcka att man sprungit mycket längre än vad man trott! Bra gjort :D

  8. Superbra jobbat!! :D

  9. MAtte har aldrig varit mitt ämne heller…;-)!

    Ha en fortsatt bra semester och du, så himla snygg du var igår när vi sågs.

    KRam kram kram!

  10. Kul! Och det är ganska underhållande hur man verkligen inte kan räkna efter att man har sprungit, det kan ta hur lång tid som helst att plussa ihop ett par sträckor :D

  11. Trevlig överraskning! :)

  12. Ja det var tur att jag inte kunde följa med förstår jag… herregud människa!! Jag hade inte pallat 1 varv…..
    puss

Kommentera

 
