Ölandstrippen

När vi i måndagsförmiddag angjorde Ölandsbron var detta vad vi möttes av.
Photobucket
Utsikterna för bad och mys kändes minst sagt långt borta. Vi har dock haft en toppensemester som faktiskt inkluderade även bad. På tisdagen låg Gustaf på playan och var så här cool.
Photobucket
Vi fick några härliga timmar i solen och jag tog mitt första underbara havsdopp.
Photobucket
I övrigt har vi ätit glass, shoppat litegrann, cyklat, fotograferat och kelat.
Photobucket
Farbror Joakim och Gustaf, coola killar.
Photobucket
Jag gjorde också mitt i särklass bästa träningspass hittills. Inte så mycket min egen förtjänst som Ölands vackra natur. 80 minuters joggning längs med havet förbi Blåelden, vindpinade tallar, solblekta fiskebodar och betande kor. Jag hoppade över musiken och njöt i stället av mina steg och andning. Jag såg mig omkring och konstaterade att Norra Öland har en alldeles särskild plats i mitt hjärta.

~ av bredablick på 9 juli, 2009.

7 svar to “Ölandstrippen”

  1. Låter som en härlig semseter! Nu fick jag plötsligt väldigt stor lust att åka till öland för att springa :D

  2. Första bilden fick mig inte alls att längta till Sverige. Inte ett dugg… Men sedan… Mysigt!

  3. Oj, jag blir inte förvånad över vädret på Öland, fråga farfar/morfar T ha ha! Men det verkar som om ni har haft mysigt trots vädret och bada kan man ju göra ändå.

    Hoppas att er semester fortsätter lika härligt!

    semesterkram

  4. Va härligt ni har haft det. Bilderna är så mysiga.

    Kram från oss alla :)

  5. Ja, vi var ju med ,så vi kan bara intyga att ovanstående stämmer.
    Tack för sällskapet!
    Kram

  6. Tack! Jag är supernöjd med den tiden. Nu är det bara att träna på och slå nya rekord ;)
    Öland är verkligen vackert. Härliga foto! Och visst gör det mycket var man springer någonstans.

  7. Låter som en toppenbra start på semestern!

Kommentera

 
