Längtan!

Jag vill ut och springa. Jag längtar efter att få svettas på långa långsamma pass. Och svettas på kortare och snabbare pass. Jag vill träna i backar och på bana. Jag vill springa barfota på sandstränder och jag vill pressa mina knän på asfalt. Jag vill springa korta och intensiva intervaller. Och långa och tunga. Fattar ni att jag vill springa??! Just nu stoppar en liten känning i vaden mig. Därför blev det 60 minuters cardio, cykel och crosstrainer, på gymmet i förmiddags. Jag blev åtminstone svettig och det var skönt! Jag gillar att bli svettig :-) Jag blir helt nojjig i huvudet av den här lilla känningen. Tänk om det gör ont nästa gång jag springer. Jag känner efter i varje steg jag tar här hemma. Hur känns det i vaden, lite bättre väl? Jag kanske kan testa en liten runda redan i morgon? Men så försöker jag lugna mig och fokusera på att vila i några dagar till. Men gud vad det är tråkigt att vila. Obeskrivligt tråkigt, både fysiskt och psykiskt. Mest psykiskt.

I kväll ska vi grilla hemma hos min bror. Jag och Joakim har fixat liten förrätt med fetaost plus tzatziki, squash och aubergine samt en sallad. Peter och Bettan bjuder på kyckling och klyftpotatis. Till detta ett glas vin för mig då Joakim kör i kväll. I morgon är det dags för annan grillfest. Då kör jag.

~ av bredablick på 22 juli, 2009.

7 svar to “Längtan!”

  1. Heeeeeeeeej och hola på dig själv!!!!! hihi

    Nu är vi äntligen hemma ige….faktiskt skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst!
    Tråkigt att du inte får springa…du diott lilla energiknippe! Jag har gått upp 3 kg i Spanien….hur fan ska jag bli av med dem?

    Puss och ha en trevlig grillfest hos brodern!

  2. Det låter så underbart att springa så som du beskriver det….och det tror jag att det är också när jag måste vila. Jag måste dock erkänna att just nu tycker jag det är en plåga, höll nästan på att dö på passet idag ;) Men erkänner att det är såå skönt efteråt.

  3. Jag förstår dig fullt ut! Hoppas det onda i vaden ger med sig, så att du kan ge dig ut och springa snart – mycket snart. Men bra att du vilar, annars drar du kanske på dig en större skada och får vänta än längre. Hoppas ni har en trevlig grillkväll! :)

  4. näääää, nu får du väl ge dig, slappna av lite! finns annat i livet!!!

  5. Jämställt ska det vara…

  6. När du skriver som du gör om löpningen och träning så blir saknade såå stor, vill kunna börja träna igen….

    Hoppas du har en bra fredagkväll

    Kramar Bella

  7. Hoppas du har kommit iväg ut på en löparrunda nu, så din värsta längtan har blivit stillad iaf =)

    Hoppas helgen har varit bra!

    Kramen!

Kommentera

 
