Jag längtar!

Photobucket
Jag längtar efter svetten (!) och känslan i ovanstående bild. Just här har jag för första gången sprungit 10 km på tid och landade i mål på strax under 56 min. Supernöjd och stolt förstås! Sedan jag bytte skor i början av sommaren så har min löpning tyvärr försämrats. Vaderna har krampat/stelnat och trilskats mer eller mindre under varje pass. I början augusti så mycket att jag kontaktade en sjukgymnast. Han kände inga fel, bristningar eller liknande däremot var båda vaderna, främst höger, mycket hårda och överansträngda. Jag har nu vilat och fått massage fyra gånger. Nu ska jag packa ner skorna till Grekland och åtminstone komma i gång med promenader. Jag har dock en dålig feeling kring skorna. Tänk om de inte passar mig och problemen kommer tillbaka? Skorna är ett par Adidas och utprovade med hjälp på Löplabbet. Har du någon erfarenhet kring struliga vader/nya skor/kramper/stelhet? Skriv gärna en kommentar i så fall! Och även om du inte har någon sådan erfarenhet så får du mer än gärna skriva en hälsning!

~ av bredablick på 11 september, 2009.

5 svar to “Jag längtar!”

  1. Just det har jag ingen större erfarenhet av. Däremot drog jag på mig en muskelinflammation i vänstra benet för några veckor sedan. Är fortfarande långt från bra och skall springa Lidingö tjejlopp om två veckor. Känns inte alls bra. Men jag hoppas att laserbehandlingar, stretching och balansplatta skall göra mig tillräckligt bra för att kunna springa loppet i alla fall..

  2. Hoppas ni får en underbar resa också och en promenad eller två..:)

  3. Vad skönt att du är tillbaka! Jag har tittat in här titt som tätt för att se om du inte ångrat dig. Jag har saknat dig… :-)
    Hoppas ni får det kalasgott i Grekland. Inte avis är man heller. Nä då. Inte alls. ;-)
    Kram, kram!

  4. Vadproblem har jag sluppit, men däremot har jag haft problem med mina hälsenor och benhinneinflammationer på den tiden då jag höll på med dans och idrott.Nu såg jag i senaste nr av ”I Form” att ömhet och inflammationer kan bero på förhöjt kolesterolvärde. I ditt fall låter det ju ändå som om det är de nya skorna som är boven. Hoppas du hittar lösningen på problemet så du får njuta av löpningen igen!
    Och ha nu en UNDERBAR tid i Grekland!

    Kramen!

  5. Hej! :)

    Jag har liknande problem men då främst med benhinnorna och smärta på insidan av vaderna då jag bytte skor från Nike till Asics. Känns surt då Asics ska vara så väldigt bra, men inte för mig tydligen! Nästa par får helt enkelt bli ett par Nike igen :)

Kommentera

 
