Upsala Ekeby

Idag kom den. Den första av förhoppningsvis flera.
Photobucket
Till höger ser ni faten som jag har samlat på mig under en tid. Kopparna syns inte ofta men nu har jag alltså köpt min första.
Photobucket
Jag tycker att koppen är obeskrivligt snygg, både i design och färg. Kolla bara formen på örat.
Photobucket
Serien heter Karlskrona, Upsala Ekeby. Men när jag söker på Upsala Ekeby, Karlskrona så får jag träffar på andra serier/mönster? Någon som kan förklara för mig? Någon som har en kopp eller flera hemma och vill sälja?

~ av bredablick på 2 november, 2009.

7 svar to “Upsala Ekeby”

  1. Supersnygg! Jag förstår att du är förälskad!

  2. Vilken snygging! Det är inte ofta man får kaffe på kopp idag.

    Kram

  3. Kalasfina! Stilren och snygga färger. Har inga, men får jag syn på nån här i antikaffärer mm, så lovar jag att tjoa till =)

    Kram

  4. Det fanns en porslinstillverkare i Karlskrona, som i mitten på 40-talet blev uppköpta Uppsala-Ekeby, vars serier oftast bara hette Karlskrona. Jag har en hel service, men det är äldre stuk på den med blommor. Det här visste du säkert redan…

    Kram kram!

  5. De var verkligen riktigt snygga..:)

  6. Jättefin!!! PÅminner lite om en fin teservis, eller hur?
    Kram mamma

  7. Den är jättesnygg!
    Vilka fina foton du tagit på kopparna och även i tidigare inlägg.

Kommentera

 
