Retro

Att säga att jag enbart gillar 50-tals-inredning är att göra det för snävt. Nä, jag får sträcka mig till att säga retro-inredning. Och då syftar jag på 50-60-70-tal. Typ. String, teak, svenskt porslin, kobratelefoner, mönstrade tyger, bumlingar och liknande. Jag hänger på Blocket, Tradera och andra diverse loppis-/secondhand-/begagnat-sidor varje dag. Bevakar, bjuder, funderar och ibland slår jag till och köper.
Photobucket
Lampfoten är i glas och ett fynd från Tradera. Ja, jag vill kalla den ett fynd, 250 kr. Härlig form och färg. Skärmen har jag (med hjälp av min händige make) klätt om i ett tyg jag har köpt på Blocket.
Photobucket
Jag är så nöjd och tycker den är så snygg! Vad tycker du om retroinspirerad inredning?

~ av bredablick på 4 november, 2009.

9 svar to “Retro”

  1. Nja jag vet inte riktigt….. kan bero på att jag har varit med ett tag, eller???
    Kram mamma
    PS Pappa tycker den är jättefin!

  2. Jag, precis som du, vurmar för dessa decennier. Är mycket svag för teak och färgglada tyger. Älskar storblommigt och fantasimönster =)!!! Bästa fyndet är nog en vepa i 70-talsstil med stora fantasiblommor i rosa, gult, grönt, vitt och lila mot brun botten, den är ca 1,5 x 1,2 m. 5 kronor på Hångerdagen =). Jag sneglade länge på den innan jag frågade vad den kostade, tänkte att den har jag nog ändå inte råd med, så fatta vad glad jag blev när hon sa att den kostade en femma.
    Din lampa är supersnygg!!
    Min rya från 60-talet med mönster av Astrid Sampe kan jag tyvärr inte ha framme längre, katter älskar den lite för mycket, den är nog mitt bästa köp annars.
    Kram

  3. Läcker lampa. Jag kan bara hålla med, det du tycker är snyggt, gillar jag oxå. 50-60-tal, teak, string, bumling….mmm me like!

  4. Det blev väl gôrfint!! …jag håller ögonen öppna hos svärfar om det finns något i din stil…puzz!

  5. Helt underbar underbar lampa!!! Jag tycker det är ett riktigt bra fynd! Ja retrostil är superfint.

    KRAM!

  6. Hej! Var ett tag sen jag besökte din sida men alltid lika kul att se vad du har för dig. Vad kul för er att ni köpt en stuga ser urmysigt ut, var ligger den? Jag lever mitt nya liv som mamma till Sol 8 veckor. Ha det bra.

  7. Kanonfint blir det nog inte i vårt kök men jävligt mycket bättre än innan iaf! Kommer bli stor skillnad när luckorna blir ljusa!
    Gillar din lampa! Önskar min man gillade retro lika mycket som jag! Får flytta in hos er i stället, ÄLSKAR er inredning!!! KRAM

  8. Superhäftigt !!! & supersnyggt :)

  9. Superhäfitgt!! Jag är väldigt vit och svart i min inredning, men det är riktigt läckert att blanda upp med riktigt retro färgklick!!

    Ha en riktigt skön helg

    Kramar Bella

Kommentera

 
