Mera porslin

Jag har ställt fram fint porslin i fönstret. Det funkar ju inte att lägga massa pengar på gamla och vackra saker och sedan ställa in dem i skåpet. Så i köksfönstret står en del.
Photobucket
Assietter med rosa dekor och så förstås den snygga koppen jag skrev om för ett tag sedan. Orkidén är nyköpt på City Gross. 99 kr för två kraftiga stänglar, bra pris. Jag lyckas inte alls så bra med Phalaenopsis som alla andra. ”Bara glöm bort den så blommar den om och om igen.” Jag har aldrig lyckats få något exemplar jag haft att blomma om.
Photobucket
Nu ska jag prata lite med min sjuka make. Den nya influensan har möjligen nått oss. Vilken tur att jag redan har vaccinerat mig! Sedan är det dags för spinning. Det var länge sedan och jag ser fram emot en rejält svettig timme!

~ av bredablick på 10 november, 2009.

6 svar to “Mera porslin”

  1. Du fyndar så fina saker så!!!!!!
    Orkideér är en favvo blomma men jag har oxå svårt att hålla dem vid liv! För första gången på hur många år som helst har jag faktiskt fått en av dem att blomma om!!!!! WOW!

    Hoppas allt är fint med er alla!

    Puss

  2. Underbara fat!
    Jag har inte hunnit spana så mycket efter koppar, för jag har ju haft fullt sjå med Lillbus och hans vattkoppshumör ;)

    Skickar en krya på sig hälsn till maken,

    Kramen!

  3. Vad fint det bidde i fönstret!
    För min del är det ingen idé att köpa orkidéer, för de trivs inte alls hos mig…
    ;-)
    Hoppas att Jocke mår bättre

  4. Kan inte följa med till e-hjälpen. Jobbar plus att vi har inventering på jobbet… Suck.. Glad att det blev samma helg som jag jobbar så man inte är upplåst fler helger! Jag och Fredrik har försökt hitta dit efter din vägbeskrivning men aldrig sett mer än ett rådjur. (Om vi nu var på rätt ställe!) Fika och en kikare får vi ta med oss då =)

  5. Det blev ju kanon i fönstret, varför ha snyggt porslin i skåpen :)

    Inget vidare med svininfluensa, håller tummarna för att det inte blir så allvarligt…

    Kramar Bella

  6. Det är riktigt fina koppar/assietter du har, så det är klart att de ska synas! :)
    Hoppas att svinisen lämnar hushållet snart!

Kommentera

 
