Kräftstjärtar

Idag har vi ätit mycket god och mycket enkel middag. Pasta med en sås på creme fraiche paprika-chili, paprika, kräftstjärtar och ruccola. Man bara fräser paprikan i små bitar, hivar över den smaksatta creme fraichen och på slutet kastar (?) man i kräftstjärtar och ruccola. Klart!

Jag har varit på gymmet och tränat rygg. Körde min favoritövning marklyft där det blev rekord. Avslutade med baksida axlar och nu är jag rejält trött i ryggen! Skön känsla!

I kväll blir det soffan och mitt nya favoritprogram ”Halv åtta hos mig”. Så roligt att dels se vad folk lagar och dels hur de har det hemma. Jag har slutat störa mig på Helge Skoog och kan nu i stället småskratta åt vissa av skämten. Vad har du ätit till middag en måndag som den här?

~ av bredablick på 16 november, 2009.

8 svar to “Kräftstjärtar”

  1. Jag tycker också att det är ett väldigt mysigt program. Och det där receptet lät verkligen inte fel!

  2. Gillar också halv åtta, skön avkoppling att kika på på vardagskvällarna och alltid får man någon ide på någon ny maträtt..

    Din pasta lät jättegod, enkelt och snabbt!

    Ha det gott

    Kramar Bella

  3. Jag har ätit potatismos (hemlagat så klart) och falukorv i ugn. Riktigt gott faktiskt!

  4. Btw din pastasås ska jag prova, lät mycket gott. Jag äter mycket pasta med olika såser och att ha ruccola i är en favorit, precis som fetaost.

  5. Mmm, det lät supergott, det där! =)
    Ska nog testa det till helgen här hemma ;)

    Matlagningsprogram är nåt jag älskar att titta på. Det är inspirerande och avkopplande.

    Kramen!

  6. Ja, just det…vi åt Biff Stroganoff och ris ;)

  7. Det lät gott! Behöver fylla på min bank med snabblagad men god mat. Har blivit duktigare att laga mat på vardagkvällarna, men det krävs snabba maträtter och helst inga halvfabrikat. Bra med lite tips.

  8. Bra med lite tips på mat, ibland kör man fast o gör samma hela tiden. Vi åt hemlagad laxpytt i panna…en favorit.

Kommentera

 
