Lussebullar

Idag på morgonen har jag och min fina mamma bakat lussebullar. Det är numera en tradition, hon och jag bakar alltid tillsammans i december. Vi lyssnar på julmusik, dricker kaffe och bakar lussebullar.
Photobucket

Photobucket
Igår var jag på tjejmiddag med mina finaste vänner. God mat och dryck och samtal till midnatt. Vi lyckades också ha ett öra på tv:n till Idol och jag är nöjd med finalisterna. Jag är mycket förtjust i Tove men grabbarna är riktigt bra! Erik är grym och jag hoppas och tror att han vinner.
Photobucket
Nu blir det att titta på vinterstudion och följa skidskyttet. Därefter en lätt lunch med fisksoppa och sedan fotboll. Till kvällen är vi bortbjudna till Joakims äldsta bror och hans familj, himla trevligt.
Photobucket

~ av bredablick på 5 december, 2009.

5 svar to “Lussebullar”

  1. Tack för en trevlig bakstund, gick ju bra även i år
    Kram på dig

  2. Åhhh, jag vill också julbaka med mamma. Ja, min mamma alltså, inte din. Inte så att det är nåt fel på din mamma, men det skulle kännas lite konstigt :D
    Jag tänker varje år att jag minsann ska se till att hinna njuta av advent, men det lyckas sällan. Jag slänger upp ljusstakarna i panik, och får fram eventuella tomtar i mellandagarna. Typ. Jag får nog ”offra” en av mina sparade lediga dagar åt att julstöka lite…
    Ha en riktigt mysig andra advent, min vän!

  3. Låter som en mycket bra tradition tycker jag!!!!
    Sååå mysigt med mamma tid!

    Puss på dig och ha en underbar 2:a Advent!

  4. Mysig tradition att träffas och baka tillsammans innan jul…

    Riktigt fina och stämningshöjande foton :)

    Hoppas du haft en trevlig helg

    Kramar Bella

  5. Vilken mysig tradition. Resten av vad du hittat på/har planer för lät ju inte heller fy skam.

    Kram

Kommentera

 
