Pepparkakor

Min äldsta lillebror med barn är här på besök och vi har bakat pepparkakor. Lekt på lekplatsen. Titta på film. Myst och busat.
Photobucket
Jag är glad över kylan och snön som är på ingång. Skönt, mysigt och ljusare! Jag har en skön känsla inför jul med ganska få måsten, desto fler önskningar och massor av viljor. Jag och Joakim ska äta gott, vara lediga ihop och njuta mest hela tiden. Hur tänker du kring den stundande högtiden? Är det stress eller lugn och ro som gäller?

~ av bredablick på 14 december, 2009.

7 svar to “Pepparkakor”

  1. Här har vi en liten söt dam som är lik sin faster ser jag!

    Julen firas i Skåne i dagarna fyra för att sedan ta det luuuuugnt hemma!

    Julkramar!

  2. Sicken liten sötflisa!!!!!

    Jag hoppas oxå på en vit jul! Älskar julen, speciellt efter att vi fått barn. Man får återuppleva så mycket från sin egen barndomsjul genom dem!
    Här hemma blir det ABSOLUT ingen stress! Vi ska oxå bara mysa runt och det allmänt skönt!

    Kramet på dig fining!

  3. Vilken bild! Super snygg ju, hoppas allt är bra

  4. Ska inte jobba denna jul så det känns lyxigt! Hemma hos oss på dan med Ulfs Föräldra och sen till Gällaryd och min familj på kvällen. Tycker julen är urmysig.

  5. Den 22:a dec är vår deadline för fixande, därefter är det bara mat och tid tillsammans som gäller tills efter nyår ;)

    Kramen!

  6. Den där lilla och hennes goa storebror träffar jag varje dag just nu, helt underbart!!
    Tyvärr måste ju farfar och jag även sköta våra jobb, men man hinner mysa lite innan sängdax i alla fall.
    Julen kommer ju att gå i samma tecken detta året, alltså mycket barnbarn, härligt
    Alla måsten försvinner, det är bara Tomten som är viktig! Kram på er

  7. Jag önskar inget annat än lugn och ro men tyvärr brukar den där stressen smyga sig på ändå bara för att det är så mycket man vill hinna med.

    Kram

Kommentera

 
